Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.10.2006 08:20 - Одисея за Илиада :)
Автор: sunflower Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2257 Коментари: 18 Гласове:
0

Последна промяна: 06.10.2006 10:41

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Одисеята е по закупуването на компютър, а илиада (или иляда, както се казва по нашенски)  са левата, които струва (горе-долу). :)))   Ами, реших в началото на седмицата да си купя компютър. Предисторията е следната: Първият комп, който имах го взех на старо, ей така, за да си пиша разни неща. Той само и за това ставаше – за пишеща машина ... още повече, след като 2 монитора му изгоряха – да, ама клавиатурата сама по себе си, не е пишеща машина ... писна ми, ама нямах много пари и не ми се взимаха заеми за нов комп. Понеже Господ си ме обича ... единия шеф, също – втория ми прехвърли един поостарял комп от фирмата (ама доста поостарял, щото беше Пентиум 2ка на 100 MHz). Той даже не беше и на фирмата, а ни беше харизан от англичаните ... вършеше ми някаква работа, де. Дотолкова, че се изкуших да си вкарам и нет. CD-то с настройките обаче не тръгна, щото разпозна, че компа не отговаря на изискванията (уж). Да, ама аз извиках спец от нашата фирма и той ми го пусна ... после веднъж се наложи да се обаждам на 24часовия тел за услуги на БТК-то, щото нямах нет и оная мацка там като ме попита какъв ми е компа и аз като и казах, щеше да падне от стола и няколко секунди млъча, чудейки се явно как съм успяла да накарам ADSL-а да работи (ама не бях аз) при тия условия. Както и да е ... порадвах се на нета, но той постави нови изисквания или по-точно ме накара да открия някои липси в пишещата машина, т.е. компа – а именно, че не мога да си пусна скайп, щото нямам звукова карта – ми на тия, англичаните, в офиса звукова карта защо им е била на времето? :) И тъй, докато се чудех дали да си взимам звукова карта или да не си взимам ... един ден осъмнах с малко пари в къщи (е, не осъмнах, а с моя мъж ги бяхме изкарали, той с пот на челото, а аз с пот в мозъка ... ) и реших вместо карта, да си купя нов комп. В крайна сметка, с този бях като с трабанче на супермодерен аутобан някъде в Америка ... Е, речено-сторено, разбрах се с единствения ми познат снабдител на комютри за региона, (известен с разсеяността си, но и с това, че може да ти свърши работа и после да ти поддържа системата) да се видим у тях в понеделник в 5 часа. До 5 и 10 го чаках, после се разходих до близкия магазин и когато към 5 и 25 още го нямаше му звъннах, щото няма място в града, от което да не може да се придвижи с кола за 10-тина минути. Поне беше честен: „Ейййй, знаеш ли, че те забравих?”, „Няма нищо”, му казвам, ”ще те почакам още 5 минутки.” Не му се разсърдих, естествено, като знам аз какви неща съм способна да забравям, не само са ми симпатични другите разсейковци, но и се кефя, че има по-големи от мен. Та, поръчах си компа в понеделник с изгледи още в сряда да е готов. Колегата ми се изсмя – и заложи, че ще е готов чак другата седмица. Излъга се. В сряда получих обаждане, че е готов и че ще ми бъде докаран. Чудничко .... прибирам се в къщи, в нетърпеливо очакване и какво да видя .... няма тооооок. А комшиите имат. Ясно, не си платих сметката в края на септември и са ни отрязали от оная фирма с трите буквички дето .... няма да коментирам сега!!! И представяте ли си? Докараха ми компа, а аз без ток и не мога да го вържа!!!!! Добре, че бях ударила една ракия след работа по случай сватбата на един колега, и вечерта беше топла и прекрасна, та не се ядосах особено. Викам си, тя, баба ти, все ток е имала на времето. Приготвих си едни свещички с намерението принудително да си спретнем романтична вечеря по-късно и завлякох детето в кръчмата да пием по няколко питиета с баща му на светло .... та после само да се приберем и да си лягаме. Така и направихме после. И идваме до вчерашния ден, в който се прибрах с бойната задача да си вържа сама новия комп, което би трябвало за инжeнер като мен, да не е никакъв проблем, нищо, че съм си тъп потребител и не разбирам от компютри ... все пак, различавам Word-a от Windows-a (това, че могат да не бъдат различавани даже едва тази седмица го разбрах от един пост на dinka), а и куплунзите отзад са направени така, че трябва да си голям и много упорит идиот, за да сбъркаш местоположението на някой кабел. Е, не че мина безпроблемно и при мен. Първо едва успях да си наглася монитора на поставката – трябваше да го извия само по подходящ ъгъл, но се наложи да приложа сила ... мислех си, че мониторите са крехки творения на модерните технологии, но се оказа, че и при тях яко дърпане може да се наложи – консултирах се по телефона преди да дърпам, де. Това беше първата помощ от приятел, продължих, но .... нещо компа тръгна, но монитора не свети .... хвърлям един поглед на книжката и случайно забелязвам, че на картинката на задната част на монитора има два кабела, а аз имам само един ... опппаааа, ама то и захранване му трябвало. Кабела си седеше кротко в кутията, естествено ... е, захраних и монитора и даже успях на втория опит да вържа колонките правилно. Всичко това е, разбира се, най-вече, щото съм нетърпелива и българка – неам нерви да чета книжки, мисля си, че сама ще се справя перфектно ... нищо, че съм връзвала компютри само веднъж или два пъти през живота си. И стигаме до момента, в който компа тръгва нормално ....но .... нема нет. О, ужас!!!! Звъня втори път на приятеля-снабдител и питам що няма нет – той отговаря, че у тях е имало, няма начин да няма - аз викам: „Няма и туй то.” Добре, че той случайно вметна въпроса, „ама ти къде го свърза”, от което установих, че имало две мрежови карти и аз, естествено, бях вързала модема на забранената. Връзвам го правилно и ... пак няма нет .... т.е. не намира някава страница – викам си, тоз пък, каква ли страница търси, я аз да си видя тук ли е блога и ..... ЕТО ГОООО, показа се блогаааа,  имам нет,  УРААААА!!!! Адреса на страницата нещо май грешно беше написан и тва е ....че аз се опитвах преди това с разни страници и .... :)))))))) Е, сега знаете ли колко ми е готино .... снощи се будих към 2 и половина и висях някой час, е така,  да се покефя ... е и заради луната де, че нещо ми се блещеше от прозореца ...и не можех да заспя  :))))))))  


Тагове:   Одисея,


Гласувай:
0



1. shiva - :)
06.10.2006 08:42
хахахааа :)

Много хубаво ме разсъни :)))
Благодаря!

Леле, като си помисля, че и мен скоро ме очаква такава одисея.... :))))
цитирай
2. nakom - да ти е честит
06.10.2006 09:24
и да си нямаш проблеми с ползването му
цитирай
3. anahata - Ами то цяла ПС-ада станало :))
06.10.2006 09:30
Оооох, дигна ми тонуса с тая епопея:)))
Ей сега вече му е майката да се захващаш с торентите:)
Много готини неща има там и щом си към бтк, оставяй ПС-то да дърпа нон стоп:) Нали е в гаранция? Давай му работа, да видиш дали са му у ред системите, кръвното и - найвече вентилаторчетата. Че моята машинка като я купих за два месеца всичките му вентилаторчета ревнаха с глас за подмяна:)
Да ти е честит!!
цитирай
4. ady - Добро утро
06.10.2006 09:31
със здраве да го ползваш и все така да ни радваш.
цитирай
5. анонимен - Със здраве да го ползвате и...
06.10.2006 09:38
без торенти - незаконни са...

Поздрави
цитирай
6. sunflower - :))))))
06.10.2006 09:39
Благодаряяяя!!!! Много си се радвам и се надявам да ви радвам и вас с весели постинги от новия комп :)))))
цитирай
7. tin4e - ами...да ти е честит
06.10.2006 09:42
дълго и без аварийно ползване
.......
цитирай
8. pti - Честито, Огънче!
06.10.2006 09:51
Да си знаеш, че трябва да почваш да си описваш дните, до минути(е, сега може да пропуснеш някои ...). Толкова леко пишеш, направо ти се радвам максимално ....
:)))
цитирай
9. killu -
06.10.2006 10:06
хехе спомням си моя първия комп колко го ръчках една вечер, като се опитвах да му инсталирам уиндоус 95 ОЕМ версия.
цитирай
10. pazzo - :)
06.10.2006 10:12
Честито и от мен. И да ти върви по мегахерци с него.
Торентите не са незаконни, анонимен!
цитирай
11. sunflower - Още едно благодаря ще каза ... за сега ...
06.10.2006 10:21
.. преди малко разказах горната одисея на колегите ... в съвсем същия вид, придружена само с малко жестове и мимики ... и те ми се радваха, .... а като се оплаках, че сега само микрофон нямам казаха, че ... микрофони да съм искала ... микрофони дал Господ :))))))
Благодаря за уточнението за торентите, pazzo, мислех тепърва да се уча да тегля, а анонимния ме уплаши :))))
цитирай
12. анонимен - Ще ви кажа законни ли са или не...
06.10.2006 10:37
Паци, на мен ли ще обясняваш бе, а?!
Аз като свиря като откачен на китара с 4 струни и пот на челото ми се лее, а вие искате да ме слушате за без пари, добре ли е, а?! :Р

Поздрави
цитирай
13. pazzo - Zlika
06.10.2006 10:51
Тва за сФиренето си е твоя работа. На мен за торентите ми беше приказката. Свободния обмен на информация по този начин все още не е забранен. Друг е въпроса дали на Zlika му харесва или не. :)
цитирай
14. kassandra - ЧЕСТИТО И СЪС ЗДРАВЕ ДА ГО ПОЛЗВАШ:)
06.10.2006 11:17
ЧЕСТИТО И СЪС ЗДРАВЕ ДА ГО ПОЛЗВАШ:)
цитирай
15. zvezdichka - Поздрав и от мен
06.10.2006 11:31
А да ти е на берекет тогава, новата техника де :). Твоят пост породи усмивки в мен :))), т.е. сладко ме развесели.
Аз също много неочаквано реших да си купя компютър, поради изгодната оферта, която получих /макар, че първоначално мислех само монитора да си сменя/. Така, че се надявам с новия компютър да си имам и лента за форматиране, защото сега темите си ги поствам от служебния компютър в обедната почивка, което е неудобство за мен.
Радвай се на новата си придобивка и я използвай пълноценно :)
цитирай
16. vesan - Да ти е честит и със здраве да го по...
06.10.2006 12:28
Да ти е честит и със здраве да го ползваш!
цитирай
17. sunflower - Мерси, мерси, мерси мнооогоооо
06.10.2006 18:39
на всички. :))))
Продължавам да се радвам и даже смятам да си организирам купон тази вечер. :)))))
цитирай
18. bambola - Честито, да ти върши много работа!
07.10.2006 12:41
И да имаш много приятели които да питаш.
:)))))))))
Аз като купих първия ,гледах да е в тон със стаята и като нямаше звук(тон колони) го върнаx и си взех друг, и аз мразя книжките с упътвания

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5623424
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930