Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.12.2007 06:40 - Мъгла в мъглата
Автор: sunflower Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3809 Коментари: 20 Гласове:
0

Последна промяна: 11.12.2007 08:45


Има моменти, в които ми се струва, че съм открила отговорите на дадени, важни за живота ми, въпроси. Това може да са били кратки моменти на откровения за това коя съм и какво искам от този живот, може дори да си били продължителни състояния на задоволство, защото животът ми се е подредил по начин, по който съм искала да се подреди. Това даже са били моменти с визии за бъдещето ми, които са ме удоволетворявали.

Имала съм дори моменти, в които ми се е струвало, че съм научила едва ли не всичко, което ме е интересувало да науча за този свят.

Уви! Колкото повече човек научава, толкова повече вижда, че не знае. Колкото повече преживява, толкова повече вижда, че представите му за него самия тънат в мъгла, а от там представите му и за целия свят.

Наистина живеем в мъгла. В мъглата на илюзиите, която индийците наричат Майа.

Понякога и аз съм Майа или Мая, все тая. Чувствам се мъгла и знам, че съм обвита в илюзии.

Питам се има ли излизане от мъглата. Има ли път към яснота и светлина?

Първо, ако има път, то той е толкова криволичещ, колкото би бил именно, когато човек се е загубил в мъгла (е, някои може да се движат и по магистрали – да са живи и здрави). Била съм високо в планината през зимата на плато. Kогато падне мъгла и погледнеш встрани от пътеката виждаш само една белота, в която не можеш да различиш къде свършва снега и къде започва въздуха. Страшничко е като си представиш, че може да загубиш пътеката.

И второ, днес си мислех, че думата път не е много сполучлива като говорим за човека и неговото .... развитие, което също не е много сполучлива дума.  Защото „път” предполага някакво линейно или не чак толкова линейно движение от точка А до точка Б, докато на мен ми се струва, че човек не върви нанякъде, а просто съзнанието му се разширява. И тъй като не мога да си представя съзнанието като линия, си го представям повече като сфера, която расте.

Ако е така, и съзнанията ни растат и растат, докъде ли могат да порастат? И какво ли могат да обхванат?

Ако е така, дали се движим в осъзнаването от свят на крайни противоречия, който виждаме в младостта си, до свят, във който приемаме всичко в старостта си /нека да не е физическата такава, а някаква духовна зрялост/?

Но само до приемане ли опират нещата? И до това какво можем да сътворим от животите си по-нататък?

Това, че процесът на самоопознаване ми се струва, че продължава цял живот лошо ли е или хубаво?

Ако човек никога не може да се опознае докрай, за какво ли да си прави труда?

Но защо все пак, ни тегли натам (е, не всички, но ... )?

Та, в началото исках да кажа, че имам моменти на кратки почивки, в които си мисля, че знам някои отговори. Преди им се радвах на тези моменти, после не знаех какво да ги правя, а сега ги преживявам с известна досада .... защото знам, че са кратки и като така или иначе пак ще се впусна в търсене на отговорите на нови въпроси, какво да им се радвам на намерените?

Поне разбрах и се примирих, че пълен покой в този свят няма да намеря ....



Тагове:   мъгла,   мъглата,


Гласувай:
0



1. анонимен - Стрелецо!!!
11.12.2007 09:48
Пак с опъната тетива,пак с присвито око над стрелата..
Ако ти си Майя,то аз съм Лила-играта на живота,заблудата.Играя,увличам и другите в различните им роли,а после просто скъсвам завесите и..започвам отново.
Думата път според мен е уместна,думата сфера също..но казват онези които знаят,пътят ни бил спирала,едно непрекъснато преместване в нова орбита,с все по-висока енергия,все по-висока честота,до пълно сливане с Източника..
Кой знае..
цитирай
2. sunflower - много народ много работи казва :)
11.12.2007 10:13
в крайна сметка важно е какво преживяваме и уроците, които сами си учим, нали? :)))
цитирай
3. анонимен - hi
11.12.2007 11:04
и аз се чвствам като тебе
цитирай
4. sunflower - не е лошо
11.12.2007 11:25
да знаеш, че има и други около теб в мъглата, а?
дори и да не ги виждаш :)))
цитирай
5. анонимен - хм..
11.12.2007 11:25
не мислиш ли,че именно това е причината да сме тук,да се убедим лично,да го направим сами,да преживеем тази опитност..
цитирай
6. sunflower - амииии
11.12.2007 11:27
мисля :) затова сме тук ... и освен това, може би и за да станем нещо малко повече :)
цитирай
7. анонимен - i az....
11.12.2007 11:34
i az ,i az se chuvastvam kato tebe....
цитирай
8. sunflower - и аз
11.12.2007 11:50
и аз като тебе :)
цитирай
9. анонимен - hi
11.12.2007 11:58
искаш ли да пиеме някои ден кафенце заедно и да си побъбрим:)
цитирай
10. анонимен - hi
11.12.2007 12:00
доста от нещата, които ти пишеш са същите при мен, но аз не обичам толкова да пиша :) ти определено имаш дарба за това
цитирай
11. sunflower - аз и тук бъбря
11.12.2007 12:01
бъбри и ти :))))
дарба е силно казано - и аз нямам ама пак си бъбря :)
цитирай
12. zharko - Бъди си слънце в мъглата...
11.12.2007 12:46
озарявай, осветявай си душата...
И няма, няма да я има самотата...
Предстои веселбата...
"..обвита си с илюзии..."
Значи жива си...
Омайвай се, Мая!!!

Поздрави!!!
цитирай
13. anothercat - разбира се,
11.12.2007 12:51
че пълен покой няма :-)
на мен май и не ми е нужен пълен покой...
имам чувството, че тогава бих се чувствала загубена във времето и пространството...
предпочитам да усещам, че има движение, промяна - тогава съм спокойна, че съществувам и ме има :-)
радвам се, че формулираш и моите мисли, много често...
и, благодаря, за което :-))
цитирай
14. sunflower - ....
11.12.2007 13:13
Zharko, признавам, че понякога се чувствам и като слънце ... но то е, когато има кого да огрявам :)))

Anothercat, по някое време се заблуждавах, че има покой тук :))) хихи наивитета ми е присъщ.
но, действително, къде къде по-жив си като си в движение.
цитирай
15. анонимен - i az...
11.12.2007 16:39
ama mnogo mu se bybri na tozi anonimnija be sun.
цитирай
16. sunflower - ...
11.12.2007 17:19
някой се опитва да се бъзика с мен подозирам, ама няма лошо.
нека опита :))))
цитирай
17. анонимен - i az...
11.12.2007 17:34
ako imash men v predvid-njamam takiva namerenija
цитирай
18. sunflower - добре
11.12.2007 17:39
:)))
цитирай
19. strianakiev - Питам се има ли излизане от мъглата......Има и Вие знаете, че има...
12.12.2007 16:39
Пътя е най-естествен и лесен - живейте за другите а не за себе си,...или по-точно трябва да разберете, че живеете така...ако се отървете от илюзията, че живеете за себе си...мъглата ще се вдигне завинаги..
цитирай
20. sunflower - Знам, Страхиле, знам ...
12.12.2007 21:12
но представа си нямате колко съм Ви благодарна, че ми го напомнихте днес. :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5610061
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930