Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.01.2007 06:40 - Новите ни братя - европейците
Автор: sunflower Категория: Забавление   
Прочетен: 4324 Коментари: 21 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Да, имам си доведени братя – европейци. Вследствие на съюза между нашата фирма и тяхната фирма, който още при подписването на договора бил оприличен на брак. Техния шеф го казал. Било казано и, че също както при брака обаче, единият от партньорите обикновено е отгоре. Няма лошо, докато и двамата изпитват удоволствие от ..... консумирането на брака. Би станало лошо, ако единият спре да чувства удоволствие, и започне да чувства само .... консумация. Аз, като вярна дъщеря на нашата фирма от няколко години полагам много усилия брака да върви, обаче братята ми – европейци миналата седмица много ме нервираха. Ще започна с едно наблюдение, което съм правила върху тях и тук-там още някой европеец дето ми е попадал в полезрението по други линии. Забелязала съм, че правят всичко възможно да контролират нещата и да предвиждат бъдещето възможно най-добре. То, това не, че е толкоз лошо и може би върши работа в техните подредени и доста законни светове, но могат ли да предположат те колко не върши работа в България? Що се отнася до плановете – добре, простено им е, сигурно всеки си прави някакви планове и иска да се застрахова за бъдещето, обаче паниката, в която изпадат, ако нещо не им е в контрол или не дай си Боже е неизвестно бъдеще .... ме убива! Казвам ви, луди стават ако не са сигурни какво може да стане утре. Стигат до там, че почват да се месят там, където изобщо не им е работа да се месят само и само да имат идея какво ще стане, ако не дай си Боже събитията утре вземат възможно най-лошия обрат. Ами добре бе, джанъм, всичко се случва – възможно е да се скапе работата и всички в офиса да се разболеят, например. Ама дори и да се случи това, ще мислим на момента и ще намерим работещ вариант. Някой ще работи от вкъщи, или друг ще го замести или ... каквото и да е, но ... ние не сме тъпи и няма да скръстим ръце и да спрем целия производствен процес, ако има един, два проблема. Те, обаче, не ... няма как да ни имат пълно доверие и искат да са сигурни какво ще стане, ако ..... еди какво си стане. Сигурно биха били най-щастливи, ако им дадем пронумерована и прошнурована план-програма за действия при форсмажорни обстоятелства. Е, да, ама можеш ли да предвидиш всичкия форс мажор? И тряба ли да губим ценно време в съчиняване на план-програми за хипотетични действия? Всъщност, ако ги питам тях сигурно ще кажат, че трябва. Не знам кой прав, кой крив, но понякога се уморявам да лавирам между Европа и България в опити да изгладя огромните различия в някои положения. Все още се работи по различни начини на двете места и ние мислим, че те трябва да се побългарят, а те мислят, че ние трябва да се поевропейчим. Добре, че работата не опира само до мислене, а в крайна сметка са важни резултатите от действията, та досега не сме имали големи проблеми. Остава да стисна палци, за да няма проблеми и в бъдеще, защото тогава ще опре и до мислене и ще стане тя, каквато ще стане. Те, европейците, и от стискане на палци не разбират, ама няма сега да спра да го правя, я. Което зависи от мен, си зависи от мен, но което зависи от Господ, си зависи от Господ и това е.   Накрая само ще кажа, че за съжаление идеята за братството, такава каквато я имаше с руснаците, сега вече я няма. Не искам да кажа, че комунизма беше добре изпълнена идея и прегръдките, и целувките на Брежнев и Живков спасяваха света, но и демокрацията във вида, в който ще я консумираме сега заедно с европейците не знам доколко е добра, /е, не, че има значение знам ли, не знам ли .... нещата са си тръгнали в посоката, в която ще си вървят в близките десетилетия/ защото сме много по-назад от тях и те все ще гледат на нас с превъзходство и ще искат да ни ... оправят. Винаги ще си мислят, че са по-добри в ..... оправянето, най-малкото защото го правят по-отдавна и .... успешно, ... според тях. Ами, какво да ви кажа .... освен дупе да ни е яко! :)))))    


Тагове:   новите,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. betoveni - Дупето че е заякнало през последните години
29.01.2007 08:31
наистина е заякнало.Но както ти каза те така са свикнали всичко да става по тяхному,но тука си имат работа не ского да е а с българи.Те там са свикнали всеки да прави точно определено нещо докато тук всеки може да прави всичко.Ще ти дам един пример:един приятел работеше в гърция ел.техник и отива да оправи някакъв бойлер,взимаси една чанта с части.Началника му го пита откаде знае какво му има на бойлера,а той с учудване му отговаря че в един бойлер има 5 части какво толкова.Там е било прието първо да отидеш,да видиш и тогава да се върнеш да вземеш точно това което ти трябва и тогава да се върнеш и да го оправиш.Безмислено това е само разкарване и разходи за нещо което могеш да направиш с едно ходене.та ние българите сме спецове по всичко,дори цял офис да излезе в болнични ние пак ще си работим.Но в Европа не е така
цитирай
2. sunflower - Именно ...
29.01.2007 08:55
.... тук, един човек може да покрие поне още един, двама колеги, ако нещо ги няма, докато при тях това почти няма как да стане - всеки е тясно специализиран в работата си и не си казва на другарчето .... Да не говорим, че в един офис може да работят, но си пращат информация и задачи по е-мейли. :)
цитирай
3. thomas - Ха сега деца, кажете...
29.01.2007 09:34
Та в задачата се пита защо, след като сме толкова добри, универсални и оправни, при тях всичко работи като по часовник и издънките са изключение, а при нас нещо да се направи като хората е по-скоро изключение. Защо те печелят добре от това, което правят, а ние си стоим бедни!? Аз мисля, че наистина няма да е грешка малко да се поевропейчим и да престанем да разбираме от всичко, но в това, от което разбираме, да сме ефективни и винаги точни.

Поздрави: един универсален като всички вас ;-)
цитирай
4. outfaced - хехе ... тва все едно аз съм го писал :)
29.01.2007 09:42
даа, оправляването на проекти в БГ доста се различава от това в по напредналите ЕС-държави. И определено е трудно да обясниш на някой тамошен, как точно функционират нещата тука. Ако те са царе на подреждане на нещата ние сме царе на справяне с хауса ... Факт е обаче че в дългосрочен план нашия модел не води до просперитет. Не и в съвременната икономическа ситуация. Нещата вече не се правят спонтанно и големите пробиви са все по радко следствие на случайни пробялсъци и все повече на системна работа. Това което адски много ни липсва на нас е систематиката.
И само за информация ... даже и от китайските си колеги получавам вече подробни MSпланове. Май само турците са по хаймани и от нас в това отношение.

Друго нещо с което ние се гордеем, обаче на практика е минус ... длъжността "специалист по всичко", която доста от нас заемат. Да похвално, справяме се на много фронтове едновременно. Поне от това което аз вижадм обаче доста неефективно. Става дума за това всеки да си знае мястото и да си тежи на него ...

В заключение само ще кажа, че преди няколко години и аз се радвах на това колко сме гъвкави и как се справяме с гасенето на пожари. Малко взе да ми омръзва обаче и вече определено се съсредочавам с предотвратяването им. Разбира се не бива да се губи гъвкавостта, което е донякъде противоречие но пък и предизвикателство.
цитирай
5. dosheva - аз не вярвам, че сме бедни :):):)
29.01.2007 09:46
и не че не можем да работим, просто имаме по-малко практика, но...пък сме по-практични и изобретателни. Ще...побачкаме 20-тина години и ще станем роботчета като тях.
цитирай
6. thomas - Оправление и хаУс?
29.01.2007 09:47
Още нещо не казах... Че у нас повечето, които си мислят, че са специалисти по всичко, всъщност са, да не кажа чак по нищо, но просто се надценяват - както се надценяваме и с най-потентните мъже и най-красивите жени... Комплекси на малките - какво да ги правиш...
цитирай
7. sunflower - Верно е ....
29.01.2007 09:49
... признавам, че има много какво да научим, дали ще го научим лесно обаче е друг въпрос.
Да, при тях е много по-добра организацията, но на цената на какво - на цената на това, че те винаги са били по-богати и отдавна не си цапат ръцете с мръсна работа, .... но на гърба на кой е спечелено това богатство?
А и много неща опират до манталитет - северняка можеш да го накараш да работи от сутрин до мрак като колелце в машината, ама с италианеца или гръка не е съвсем така, а пък за нaшего брата българина .... просто не знам. :)
цитирай
8. outfaced - а да, манталитета
29.01.2007 10:02
много основен проблем верно ... с това съм отказал да се боря ... или поне карткосрочно. Трябва годинки да минат за да се получи нещо и през тия годинки трябвя някой много неуморно да набива на народа в главите, как се работи.

Иначе да ти кажа и италианците работят :) ... въпреки манталитета си. Трудно е да се опише с две думи, но когато системата е такава, че като работиш съвестно и специализирано и ти си добре и другите са добре, никой няма да седни да разваля идилията. Опростено казано де ...
цитирай
9. betoveni - Защо да се надценяваме
29.01.2007 10:15
Та примерно някой твои колега го няма на ключово място и трябва нещо да се направи,нямали за фирмата да е подобре след като ти можеш да го направиш да го поемеш за известно време,от това да търпи големи неостоики от забавената поръчка.
цитирай
10. outfaced - @ betoveni
29.01.2007 10:30
не че съвсем го одобрявам, обаче факт ... поне по мои наблюдения на запад ще изчакат човека да оздравее и да се върне, а до тогава съвсем учтиво ще ти кажат, че го няма.
Донакъде и поради тясната специализация и че всеки си разбира само от неговото и никой не гори от желание да носи отговорност за нещо, за което не е наясно, но доста рядко ще са случаите някой да го замести. Самото ръководство също не харесва идеята ...
Разбира се зависи си от длъжността де ... говорим за специалисти.
цитирай
11. betoveni - outfaced
29.01.2007 10:56
Не си мисли че го одобрявам това,но някои път просто се налага.Затова ми беше мисълта че трябва да се разбира не само от едно единствено нещо.Разбирасе винаги има едно което е основното но трябва да можеш и друго(според мен самият).
цитирай
12. sunflower - Да си специалист по всичко ...
29.01.2007 11:05
... не е добре. Добре е при тях, че си разбират от това, което работят. Обаче какво да кажем за общата култура - за съжаление така, както са специалисти само в едно, не се и интересуват твърде много от външния свят ... не знам доколко това пък е нужно, но мисля, че ние имаме по-широка обща култура .... все още. :)
цитирай
13. betoveni - Да
29.01.2007 11:16
Да все още.........
цитирай
14. outfaced - просто нещата са малко взаимноизключващи се ...
29.01.2007 13:00
какво да се прави.

Но не мисля съвсем, че там специалистите си разбират само от своята работа. Просто правят разлика между това да разбират от нещо <> да могат да се занимават с него (респ. да се бъркат в чуждата работа и да дават акъл).

Има едно уважение към работата на другия и към самия него като специалист ... едно отношение в смисъл "той човека е учил, задълбал е в материята, има опит, традиции, други по висши от мен са му гласували доверие и пари и дори и на мен да ми се струва, че е лесно и че разбирам това което прави и мога и аз, сигурно не е така и сигурно има подробности които ми убягват, като на непросветен страничен наблюдател".

Предпоставка за това е обаче, че и самите специалисти верно са такива и не са случайни.
Е, има разбира се и изключения (чак толкос перфектни не са :) )
цитирай
15. pakostinka - Ох,
29.01.2007 14:08
да взема да споделя и моите терзания...намърдвам се между тези така добре аргументирани тези, с моята леко идиотска философия... :)

Не искам да коментирам колко добри сме в справянето с хаоса, защото аз не смятам, че е така. Проблем ни е, че се налага да се учим и да правим всичко в крачка. Не е случаен факта, че си имаме и поговорка, че като те пуснат в дълбокото - или ще се удавиш, или ще изплуваш. До тук добре - доказали сме, че умеем да изплуваме. От там на татък идва въпроса със стила плуване, ефективността на правените от нас движения и изобщо за вскичко, което следва. Ако трябва да изляза от метафората си искам да попитам - какво ни грее това, че имаме по-голяма обша култура? Ми ако трябва да кажа - нищо. Това, че се развиваме и изявяваме като някакви пенкилери ни дава основания да изграждаме самочувствие на добри специалист, което смятам, че в повечето случаи не е основателно и да...смятам, че ни кара да си врем повече носовете там, където нито ни е работа, нито сме нужни.

Не познавам специалистите в Западна Европа...работила съм с малко и не мога да кажа какви сме ние и какви са те...знам, само че ние сме по-добри, защото тук нямаме възможност да се обучаваме, така както се обучават "бъдещите специалисти" там и сме самоуки. Да, такива сме - самоуки и като едни такива съвременни Хитър Петровци, сме усвоили много добре разните му тарикатлъци за това как да успяваме и да се справяме с разни ситуации, но нямаме изградени навици да зачитаме и спазваме фирмените ценности и култура...абе...за да спра с глупостите си, искам да кажа, че няма как да бъдем като западноевропейците, когато никой не развива съответните умения и линии на поведение и мислене в тази посока...и че докато съществуват този хаос и липса на синхрон между институциите, които трябва да изграждат българските специалисти – темата ще се дъвчи, а ние ще мрънкаме...
Усмивки :)))
цитирай
16. outfaced - мдам ... тоз аспект ми беше убегнал
29.01.2007 14:27
верно, тва трудно се учи в БГ и аз не съм го учил и видял тука ...
Всъшност тука доста хора даже не осъзнават нуждата от такова отношение към нещата.

Иии таз метафора с плуването беше хубава ...
цитирай
17. sunflower - Вярно е ...
29.01.2007 14:32
... че сме самоуки Хитър Петровци. :)))
Ама аз държа на общата култура - друго си е да има с кой да си поговориш за нещо интересно - повечето от тях ще ме уморят от скука. Не, че това не важи и за доста българи, които познавам, но като бях в Англия обиколих за един ден два музея, а няколко човека от тях ми казаха, че за 10 години не са влизали в толкова музеи. А сега ми кажете това нормално ли е?
цитирай
18. betoveni - Вярно е че в даването на акъл сме много добри
29.01.2007 14:39
Но аз друго написах,не да даваме акъл а да вземем да я свършим тази работа след като можем.Но е вярно че един специалист трвбва да знае тънкостите не го отричам.Но каде в България има специалисти които да работят за това мизерно заплащане.И оттам пък произлиза другият въпрос,нашите работодатели неса научени да дават пари(или по голямата част от тях).От там пък следва една поредица защо която няма край.
цитирай
19. betoveni - Много
29.01.2007 14:48
Много работи трябва да се променят но аз лично невиждам кога ще стане това.Поне не в близките 15-20 години.
цитирай
20. pakostinka - @ Sunflower,
29.01.2007 19:31
обшата култура си е обща култура. За музеите, книгите, киното и т.н. съм съгласна, но все пак - едно е да можеш да си говориш с някого, друго е да можеш да работиш с него...нещата са различни и не го отричам, но според мен не бива да се смесват.
Betoveni - не мислиш ли, че това си е някакъв цикъл - ние казваме "За тези пари - толкова работа", работодателите казват "За такава работа - толкова пари"...много се къса веригата...много...
Outfaced, да - повечето хора не осъзнават нуждата, но май има и други такива, които не показват наличието на тази нужда...
Оф, аз пак се оплетох, ама се надявам да сте ме разбрали :)
цитирай
21. betoveni - Да вярно е....
29.01.2007 19:54
И аз искам да го прекъсна но сам не мога,защото една птичка пролет не прави.Съгласен съм защото повечето колеги точно това казват,но когато се опитам да им обясня веднага почват да викат натегач и тем подобни.А еди променяй българин да видиш как е невъзможно или поне много трудно.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5598349
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031