Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.09.2006 18:36 - Гола вода /с ударение на двете о-та/ :)
Автор: sunflower Категория: Забавление   
Прочетен: 1700 Коментари: 7 Гласове:
0

Последна промяна: 17.09.2006 18:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ГОла вОда, по гръбО кал, и в устата счупени зАби! Така обозначавахме като малки, някое дете, обикновено от противниковия лагер, у което липсата на елементарна способност за разсъждения, ставаше твърде явна ... по пътя ... или в играта ... или там си някъде. Не познавам етимологията на краткия вариант на израза, т.е. “гола водА си”, но днес се сетих от къде идва израза “по гръбО кал.” Елементарно Уотсън, кал по гърба се получава като караш полу-планински байк без задна капла в дъждовно време. Леле, ама каква кал ... не е истина. Трябваше да си взема едно такси, за да се прибера от нашите, ама аз не – с колелото. Отгоре на всичко, трябаше да карам малката на рамката, защото нейната гума се сцепи от моето колело, като се сблъскахме двете на едно кръстовище, т. е. тя ме блъсна отзад, щото аз спрях пред нея, а тя, все още, не е свикнала да спира рязко./Е, тука точно, израза "гОла вОда" ми приляга много добре. :(((/ :))))) А деня започна така хубаво. Е, няма значение де, няма сега да се оставяме да ни го развалят малко кал по гърба и една сцепена гума. :)))))) За калта по гърба, не че не знаех, случвало ми се е и преди. Едно лято даже такъв силен дъжд ме заваля в другия край на града!!!! Аз обаче, хоп на колелото /смелост обилно подкрепена от няколко бирички/, и .... отгоре дъжда, отдолу калта от гумата – бях подложена на кръстосан огън, т.е кръстосана вода ... прибрах се като “мокро мачЕ” както също казвахме като деца. :))))))) Хм, направих си една асоциация с “маче” (т.е. котка ако някой не знае) и я да ви кажа за един истински случай с двама нашенци, работещи като сервитьори на морето. Влиза шефа в ресторанта и вижда само едната сервитьорка - момиче от незнамкойситочно друг край на страната, но със сигурност отдалечен от нашия и я пита: “Къде са другите двама?”. Тя свива рамене и отговаря: “Не знам. Единия каза, че отива да “рУча”, а другия да “мОча”. Не знам къде са.” > (Бел. прев. “Ручам”, значи храня се, “мочам” значи ходя по малка нужда. :)))))))))


Тагове:   вода,   ударение,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - ~PEACE~
17.09.2006 18:39
:)

xaxaxaxa
цитирай
2. anahata - Еееей Съни:))
17.09.2006 19:37
Все ще намериш с какво да ни разсмееш:)) Ама случката с колелото днешна ли е? Да не би да вали при вас? Тук е жега - та ми се видя чак чудно:)
цитирай
3. sunflower - Вали, вали ...
17.09.2006 19:39
.. слабо, но достатъчно за кал по гърба :))))))
цитирай
4. sunflower - Не знам :)))
17.09.2006 20:51
Легендата мълчи по този въпрос. :)
Ама що пък Трънско? :))))
цитирай
5. sunflower - Хм,
17.09.2006 21:25
то това е малко садо-мазо, ама карай :)))))
Иначе е колорит, да, преди се мъчеха да ни отучат от тоя език, а аз сега се мъча да си го възстановя ... :)))))
цитирай
6. sunflower - Аз пък,
17.09.2006 21:47
учих една година в Габрово. Скъсваха се да ме бъзикат за начина, по който говоря, хем аз не бях тежък случай ... май. Но пак съм казвала явно "Пиуе със зеуе" и "Забеуежка" ... покрай състудентите си там се култивирах, но познай кво стана като се върнах тук - викат ми "Ти на ква се праиш, ма, та ше ни говориш така правилно! " :)))))
цитирай
7. pti - Хихихи
18.09.2006 12:49
колко познато, на ква се прайш, ..... на Ентелигентна

пп - А момичето може да е било от Добруджата,т.е. от моя край.....макар да се досетих за ручам/чувала съм го нейде/.......... по никакъв начин не схващах "мочам" хахахахаха

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5613673
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930