Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.09.2011 13:53 - До Мальовица на четири крака
Автор: sunflower Категория: Туризъм   
Прочетен: 5948 Коментари: 19 Гласове:
20

Последна промяна: 04.09.2011 21:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Обичам да скиторя из планините, но имам много къса памет и не винаги се явявам добре екипирана за тази цел. Това нямаше да е чак такъв проблем, ако не мъкнех хлапето с мен от време на време. Тази година започнахме с един много къс преход от Боровец до Ситняково. Щеше да е Боровец – х. Чакър Войвода, но не стигнахме до там, защото беше ранно лято и аз реших, че една тениска е напълно достатъчна за този преход, а температурата на сянка в Рила далеч не беше за тънка тениска. Отгоре на това малката се сети по средата на пътя да ми спомене, че я боли гърлото. Аз естествено се проклех, че не взехме дрехи и слязохме от Ситняково по бързата процедура .... разбирай на финала слизахме по пистата Мартинови бараки 2.

После реших, че няма повече да водя малката никъде, защото много мрънка. Обаче тя ме изненада и изкачи Мусала с баба си на празника на Рила и аз реших да я взема за качването на Мальовица миналата седмица.

Разбира се, пак забравих за добрата екипировка и въпреки че този път взехме якета (не, че ни трябваха) не обърнах внимание на обувките на малката и впоследствие се оказа, че  маратонките и са се позакъсали отпред. Честно казано изобщо не мислех, че ще се качим до върха и през цялото време се притеснявах (дано го запомня това, та следващия път да проверявам добре всяка част от екипировката и да не тръгвам, ако не сме с хубави обувки), но тя ме изненада отново и .... се изкачи до върха със скъсаните маратонки (да не говорим, че изобщо не би трябвало да се катерим с маратонки).

Е, не, че не пухтя и не мрънка през голяма част от времето и не искам да я мисля как се е чувствала на слизане, /щото мойте крачета определено бяха смазани/, но  .... важни са резултатите :)

Пътеката до хижата е ясна:


image


Малко цветенца:


image

малко мостчета ..... или едно по-точно:

 

image

и ето ни под хижата:

image

А сега - над хижата:

image

където пак сме снимали цветенца:

image

и буренчета:

image

Но, ето че наближаваме втора тераса:

image

image

Дотук добре, дето се вика,

image

но наближаваме по-кофти частта от маршрута:

image


image

Ето как изглежда началото на по-кофти частта:

image

Тук и после над Еленино езеро на места просто се налага да се катериш на четири крака. Толкова с Homo Erectus.
А като се обърнеш назад, ето какво се вижда:

image

Ненаситно съм снимала и съм документирала всеки етап от изкачването, но за да не стане твърде скучно ще кача само някои от по-ключовите снимки :)

image


image


image


image

image

И стигаме до Еленино езеро:

image


image


image


image

Като казахме четири крака:

image

и вече наближаваме върха:

image


image


image
/Рилския манастир/

image

и вече има изглед към Урдините езера

image


image

Ето и самия връх:

image

Долу се вижда дупнишката хижа на седемте езера:

image

И пак Елениното, но най-отгоре:

image

Другите езера от юг, на които не им знам имената:

image

image

и за последно Урдините ..../не е особено добра видимостта, за съжаление/:

image

Реших да слезем по зимната пътека. Струва ми се, че е по-пряка и действително за половин час бяхме на Еленино езеро:

image



image

От тук надолу вече нямах желание и нерви да снимам, щото .... щото ми се ******** на качетата. :(
 




Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. strannica - ...
03.09.2011 14:24
Една благородна снежнобяла завист ме обземааа...
Браво на вас!
цитирай
2. sunflower - ...
03.09.2011 18:59
:)
цитирай
3. sowhat - знам за какво ми гвориш
04.09.2011 09:31
тая година ме е обхванала ненаситна страст към планината, а и маратонките ми са за всичко друго, не и за изкачване )))
иначе имах чувството докато гледах снимките ти, че все едно аз съм снимала по пътя за тевно езеро и мозговишки порти, но мен ме мързи да качвам снимките тук.
цитирай
4. vahisht - Ех...
04.09.2011 10:27
Ех, Мая, Мая как ме оМая :) с таз неземна красота,
Мальовица наречена....
Благодаря и поздравления за прекрасния материал !
цитирай
5. strianakiev - Приказно преживяване...
04.09.2011 11:11
От много години не съм стъпвал на Мальоица и сега се наслаждавам на гледките "хванати" от Вас...Благодаря
цитирай
6. cefulesteven - Ех, тези рилски вълшебства.
04.09.2011 12:14
Ех, тези рилски вълшебства.
цитирай
7. elinora - Оооо, била съм по този маршрут!
04.09.2011 14:42
Наистина си е за четири крака изкачването, ама после гледката си струва всяка капка пот и...мускулната треска! :)) Красота!
цитирай
8. sunflower - @sowhat
04.09.2011 21:29
абе, не е само тази година, ами от преди към 20 години назад, ама всяка година имам различно време и желание да ... скиторя ...
за обувките - не ми се говори, просто трябва да се снабдя спешно с подходящи :)
/а за качването на снимки тук - наистина много нерви и време си трябват/ :(
цитирай
9. sunflower - @vahisht
04.09.2011 21:32
Моля, моля! Заповядай пак .... към седемте езара мисля да ходя следващия път :)
цитирай
10. cefulesteven - Ще дойда, ще дойда, че тази година ...
04.09.2011 21:33
Ще дойда, ще дойда, че тази година наживо, няма да мога да ги видя:)
цитирай
11. sunflower - @strianakiev
04.09.2011 21:35
Радвам се, че Ви е харесало и че за миг сте били с мен там :)
цитирай
12. sunflower - @cefulesteven
04.09.2011 21:36
Не е "Ех", а е направо "Ах" .... и ако не си идвал насам, гледай да поправиш грешката :)))
цитирай
13. sunflower - @elinora
04.09.2011 21:37
Така е :)
Иначе изкачването на четири крака има своето очарование :) Слизането е това, което ме притеснява повече :)))
цитирай
14. bven - Много харесвам всички, които се катерят по планините!:))
06.09.2011 20:02
Беше приятно и аз да се изкача и насладя на тези райски хубости.
Хубава вечер, sunflower!:))
цитирай
15. sunflower - И аз така :)
06.09.2011 21:34
И на теб хубава, bven :)
цитирай
16. inel379 - Любими мои места, които зареждат с красота и сила!
18.09.2011 16:18
Обичам да се връщам там!
Благодаря за чудесните снимки!
Поздрав!
цитирай
17. tsmst - шемети разни :)
30.09.2011 12:09
Ех, Майски, Майски.... все същия шемет си! :)

Хубав преход.... като за начинаещи :-P

Първо: У наше село думата "катерене" я употребяваме за по-други дейности. За занимание като вашето казваме "ходене", "разхождане", "изкачване" и т.н.

Второ: Онези езера не са на юг, ами са на изток. :)

Трето: Наричат се Мальовишки езера и са три на брой, както се вижда и от снимката. :)

Четвърто: Води детето от време на време на по-къси преходи с постепенно увеличаване на трудността на терена. Радост много бързо ще се научи да ходи "на два крака" по такива и по по-сложни пътеки и места и "пенсиите" като нас ще й дишаме прахта :)))

Пето: Обади се някой път да ме заведеш и мен някъде на "катерене" :)))

Останалите 251 ще ти ги кажа като се видим някой път :)
цитирай
18. sunflower - @шемет
13.10.2011 20:46
Не съм същия - по-голям шемет съм. От време на време пак чавка ми изпива ума и просто не мога да ти опиша какви глупости върша ....

И ето и моите коментари по твоя коментар:
1. Ние не сме у ваше село ..... ние сме кашкавал туристи .... а като станем алпинисти, ще ви се обадим ...... да си померим катеренията :)
2. Не знам как ще са на изток като Камилата е на изток или аз тотално не съм наред с посоките. НО си прав, че не са на юг, де .... май са на север :))))
3. ОК.
4. Ще и дишаме прахта, я! Особено сега, след като я записах в спортното и тренира ски-бягане. Но по принцим съм зле с постепенните преходи. Аз съм си екстремист по душа :)
5. Искаш да кажеш ти да ме заведеш. Може. :)

цитирай
19. zvezdichka - Красиви гледки от любимите ми :)
03.04.2012 11:12
но не са толкова чести и при нашите походи. Спомних си за едно изкачване в Пирин към х.Синаница - какъв баир имаше само и камънак, но и каква красота.
А Рила все още ми е непозната.
Поздрави!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5598337
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031