Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.10.2006 09:17 - Има и телефонна телепатия
Автор: sunflower Категория: Технологии   
Прочетен: 2911 Коментари: 13 Гласове:
0

Последна промяна: 29.10.2006 09:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Вчера пак четох вестник. Сега ако се върна назад в блога си мога да засека с каква честота чета вестници, защото писах и за предишните два пъти ... хм, значи помня, че са два пъти, но не помня месеца. :)

Е, надявам се да не съм изпуснала кой знае в периодите на нечетене, аз и без друго не чета новините, а други статии. Ето какво прочетох във вчерашния Сега:

 

Има и телефонна телепатия

 

......

Английски учени твърдят, че са успели да се ориентират в обстановката около явлението телепатия. Наскоро в Лондон на годишното събрание на британската Aсоциация за развитие на науката те демонстрираха своите изследвания.

 

Няма случайни съвпадения

 

Рупърт Шелдрейк, известен британски биолог и автор на нашумелите книги „Кучетата, които знаят, че скоро пристига хазяинът” /е това заглавие, ме изкефи/ и „Слепите чувстват, че ги гледат”, не изпитва никакво съмнение. Той е убеден, че т. нар. телефонна телепатия съществува. Доказателствата са експерименти проведени съвместно с колеги от кеймбриджкия колеж Trinity College. Учените подбрали 63-ма доброволци.  Всеки от участниците назовал имената и телефонните номера на четирима свои познати или близки. После изследователите се свързали наслуки по телефона и ги помолили да наберат номера на доброволеца в определено време. Например от 10:00 до 10:05 сутринта. А от 9:55 ч. да насочат мисълта си към предстоящото набиране. От своя страна през уговорения период доброволецът сядал до телефона и също мислел за момента на иззвъняването. Неговата задача била да идентифицира човека отсреща – на другия край на линията или на „радиовълните на мобилния” – преди да вземе слушалката с ръка. „Ако участниците в изследването просто налучквали звънящия, то вероятността за точно „попадение” би била 1 към 4, т.е. 25% - коментира Рупърт. – Подложените на теста обаче превишиха този показател почти два пъти. Правилните отговори се оказаха 45%. Ученият казва още, че шансът тези проценти да се дължат на чиста случайност  е 1 трилион към едно.

Освен това според Рупърт била изключена предварителната договорка между доброволците и техните избраници, защото всички участници били наблюдавани с видеокамера. А общия брой на опитите да се идентифицира звънящия били 571. Което е достатъчно за извода, че случайни съвпадения няма. Телефонна телепатия съществува, като нейната ефективност не зависи от разстоянието. Някои от абонатите, въвлечени в експеримента, чувствали мислите за себе си на хиляди километри от източника. По аналогичен начин Шелдрейк провел експерименти с SMS-и и писма по електронна поща. Процентът на точните попадения също бил висок. Независимо, че в изследването на e-mail телепатията на доброволците предложили да си изберат един адрес от общо пет.”

 

Прeдполагам, че всеки от вас има примери за подобни случки, в които още преди да вдигне слушалката знае кой звъни. И не само това, но аз и тук, в блога, забелязвам пре-любопитни съвпадения на мисли. Вчера открих един блог, чието има съвпадаше буква по буква с мой пост, а авторът се оказа, че почти не чете други блогове  - аз също рядко чета неговия.

Имам си един любим анонимен, с който настоенията ни напоследък също съвпадат.

Представете си, щом има телефонна и e-mail телепатия, няма как да няма изобщо интернет телепатия.

Ако искате направете някой и друг експеримент. Помнете само, че мисълта трябва да бъде концентрирана и е желателно да си обърнат в посока към местонахождението, на човека, на когото искаш да изпратиш мисъл, защото „според Барлюк мислите за рзалика от електромагнитните вълни не се разпространяват във всички посоки. Те се движат на тесни снопчета. Затова е нужно да се определи посоката на „изстрелване” на посланието.”



Тагове:   телепатия,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dressy - *
29.10.2006 09:54
Добри ютро!телепатията е мнооого готино нещо...стига да можеш да си я развиеш:)))
цитирай
2. sunflower - Добро!!!!
29.10.2006 10:01
Даммм и за това трябват упражнения ... като за всяко нещо ... дето разправят, че таланта бил 1%, а останалото упорит труд ... е, не ми се иска много да се съгласявам с това, но .... може и така да е :)
цитирай
3. dressy - *
29.10.2006 10:07
по скоро внимателно вслушване във вътрешния ни глас,което не е свързано с кой знае какви усилия(стига да не ти е пълна главата с глупости:))),какви сложни мисли в неделя сутрин,изтрещели сме:)))
цитирай
4. sunflower - Съгласна съм ...
29.10.2006 10:12
.. с всяка твоя дума :))))))))
цитирай
5. mobo - експеримента
29.10.2006 10:58
с телефонната телепатия според мен е компрометиран от факта че участниците са дали телефонните номера на свои познати. по този начин е нарушено изискването на независимост за случайните събития.
замислете се, ако на вас ви поискат 4 телефонни номера и после ви помолят да познаете, кой точно ще ви звънне няма ли още при диктуването на номерата да имате представа кой точно от хората зад тях ще се навие на експеримента, на базата на вашите спомени? аз дори бих могъл на първо четене в рамките на пет минути да си направя класация кой пръв, кой втори, кой трети и кой последен ще се обади. това е просто логическо навързване на минал опит с въображаема бъдеща ситуация. разум му се вика. то ни отличава от животните.
ако проведат експеримент с истински случайни събития личната ми преценка е че теоритята за телепатията ще отпадне. в разделите за статистика и теория на вероятнистите от дебелите книжки по висша математика си има дори красиви спретнати формулки, изразяващи степента на свързаност на псевдослучайните събития и как това повлиява на крайните резултати от експериментите.
цитирай
6. sunflower - Не знам, Mобо ...
29.10.2006 11:04
... само цитирах статия във вестника ...
Имай предвид, че "После изследователите се свързали наслуки по телефона и ги помолили да наберат номера на доброволеца в определено време." т.е. този, който ще набира е избран "наслуки" от изследователите ... не е някой, който аз бих предположила, че ще ми звънне. :)
цитирай
7. анонимен - i oshte
29.10.2006 12:33
neshto ni otli4ava ot jivotnite i to4no TO pravi
telepatiata vazmojna.
......niama go v u4ebnicite po matematika......
цитирай
8. sunflower - Така е ...
29.10.2006 12:48
.. има още нещо, но е трудно да го обясни човек на математиците ...
Аз сега ще изляза навън за малко, за да подишам чист въздух и да си пограя със слънчевите лъчи ... без да ги броя последните и без да анализирам наум състава на въздуха. :)))))
Ще си поговоря и с дърветата ... като Гьоте:

НА МОИТЕ ДЪРВЕТА

Чуйте ме, дървета мили,
Посадих ви, озарен
От надежди лекокрили
И от полет вдъхновен.
Днес пред вас сърце разтворих:
Любят ме и сам пламтя;
Ах, на чистия ми порив
С дваж по-чист отвръща тя!

Вирвайте в небето стволи,
Че в сърдечен изблик, ах,
Много страсти и неволи
В корените ви вкопах.
Плод и сянка ми носете,
Нова радост всеки ден;
С даровете си сторете
Тя да бъде вечно с мен!
цитирай
9. mobo - и все пак
29.10.2006 12:57
слънчогледке,
някой е избрал кой да се обади. и времето е строго определено. по този начин събититето не е напълно случайно.
не ми стана ясно, с какво толкоз ви ядосах. просто за някои неща съществуват вече намерени рационални решения и не са толкоз необясними, колкото се опитват да ги изкарат в разни псевднонаучни статии, написани в стил "рекламна кампания".
цитирай
10. sunflower - Ooooo, Мобо, не е така, миличък ...
29.10.2006 14:54
в никакъв случай не си ме ядосал ... отдавна вече е много, ама много трудно някой изобщо да ме ядоса, а пък какво остава за едно нормално мнение на симпатичен блогър. :))))
Нямам нищо против мнението ти и "рационалните решения". Хара всякакви, свят широк, от рационално мислещи има нужда също. Аз даже съм много добре с математиката и съм инженер. И все пак, у мен има нещо, което аз съм нарекла душа и съм установила, че тя има определени нужди, точно такива, каквито има тялото ми. ОБАЧЕ, наличието на душа, не е доказано още от науката. Затова понякога ми се ще да плюя в лицето на науката и да си танцувам под звуците на музиката, създадена от човек, не от компютър .... и процеса на създаване на която също не е обяснен от науката .... Много бих искала и някога науката да изчисли каква е вероятността различни музикални тонове да се съчетаят по такъв начин в главата на Моцарт, че да се получи "Малка нощна музика" например ... :))))
цитирай
11. анонимен - manofsorrow
29.10.2006 16:59
Има нещо вярно. На мен ми се е случвало може би десетина пъти да звъня на еднис и същ човек по мобилен и в момента преди да чуя позвъняването - сигнала свободно, той вдига телефона и казва, че в същия момент ми звъни. Случвало ми се е само с точно определн човек, трудно ми е да обясня толкова съвпадения.
цитирай
12. mobo - съни,
01.11.2006 08:31
за душата има нещо като доказателства, като например странния факт на олекването на тялото със средно 27 грама в момента на смъртта. засега го обясняват с изпарение на телесни течности. ама що баш в момента на смъртта се изпаряват набръжки не става ясно.
имаше и филм с подобно заглавие, ама беше доста далеч от тематиката.
цитирай
13. sunflower - Охоооо, радвам се много ...
01.11.2006 12:43
... че не изключваш наличието на душа у човека. :))) Иначе, трябва да ти призная, че и аз обичам да съм стъпила здраво на земята за много неща и не хващам вяра на вестниците ... и все пак ... съществуването на някаква форма на телепатия за мен не е изключено ... и за момента, а за в бъдеще мисля, че ще стане съвсем ясно доказан научен факт.
Да поживеем и да видим! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5617286
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930