Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.10.2008 13:34 - Тъпият американски човек-прилеп
Автор: sunflower Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 7931 Коментари: 35 Гласове:
0

Последна промяна: 27.10.2008 23:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Вчера гледах за свой голям ужас и учудване сигурно хиляда сто петдесет и петата версия на най-тъпия американски комикс за всички времена – Батман.

Може и да е била петата версия, но на мен ми се видя хиляда сто петдесет и петата докато се чудех защо, по дяволите, го гледам, след като още преди поне 15-тина години се бях зарекла да не поглеждам никога повече подобно извращение.

Няма да забравя как с едно гадже и негови приятели решихме да се разходим до София да гледаме някой хубав филм и аз въпреки че бях избрала нещо далеч по-качествено, се наложи да се съглася с общото мнение да гледаме вече не знам коя от предишните версии на Батман (май онази с пингвина Дани де Вито) и после горко съжалявах, че съм се съгласила, че съм го гледала и  .... че тия около мен могат да имат такъв вкус.

Това, което ум не ми побира е как могат американците да обичат толкова много този измислен герой и да правят през година, две /имам чувството/ нова версия с все по-известни и известни актьори. Не мога да разбера как толкова големи имена в киното са съгласни да се снимат в това клише /е, ясно е, че става въпрос за пари/.

Може би, тъй като американците нямат кой знае каква история, нямат и свои легендарни герои като крал Артур или Робин Худ, Жана Д’Арк или Вилхелм Тел и т.н. и превръщат в легендарни герои образи от комиксите.

Но на Батман можем да простим, че е измислен герой, докато елементарното управление и жителите на Готъм са просто непоносими. То бива черно-бяло, бива сладникаво-романтично и суперположително геройско поведение, бива, но повторено хиляда пъти на екрана е просто върха на посредствеността и нездравата любов към суперположително/суперотрицателните герои.

Та, този път гледах „The dark knight”, защото мярнах на едно място, където мислех, че има мислещи хора, положителни мнения. Явно съм се заблуждавала за хората и единственото малко нещо,  за което може би си струваше да се види филма, беше играта на Хийт Леджър като Жокера.

Героя му беше повече от отвратителен и незнам колко вероятен в действителност характер, но Хийт го изигра добре. Разбира се, таланта му можеше да бъде използван за нещо далеч по-приятно и сериозно, но ....

Но няма защо да се учудвам защо американците си харесват този образ и този комикс.

Този комикс прекрасно олицетворява нивото на културата им. Една комиксова, звездна /идва от филмови и модни звезди, не от тези на небето/ култура с тук-там по някой пик в графиката, появил се незнайно откъде и не могли да го заличат. И защо не, нима има някой управляващ, който да не се радва на избиратели, които четат комикси.? Или манекенки, които твърдейки, че обичат да четат, допълват: „Мога да прочета цяло едно списание от корица до корица” /цитирам „Сексът и градът”/?


Да спомена ли накрая актьорите, снимали се във версия на Батман?

Джак Никълсън, Мишел Пфайфър, Дани де Вито, Джордж Клуни, Арнолд Шварценегер, Ума Търман, Алисия Силвърстоун, Майкъл Кийтън, Кристофър Уолкън, Томи Лий Джоунс, Вал Килмър, Никол Кидмън, Крис О’Донъл, Дрю Баримор, Джим Кери, Кристиян Бейл (два пъти Батман), Майкъл Кейн, Лайъм Нийсън, Гари Олдман, Морган Фриймън, Хийт Леджър и т.н.

С две думи, дали има голям актьор, който поне веднъж да не е снимал версия я на Батман, я на брат’чед му – Супермен или английският им чичо Джеймс Бонд.? Филмите за Бонд са повече, разбира се, но там и качеството е малко по-добро.

И така, сега да оставим настрана писането и четенето и да отидем да счупим главата на някй злодей с грозна физиономия и тежко детство. :)


Тагове:   човек,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - не е тъп
27.10.2008 14:03
цитирай
2. анонимен - slab 2 ( nqmam kiilica)
27.10.2008 14:16
slab 2 ( nqmam kiilica)
цитирай
3. mitrandil - "Филмите за Бонд са повече, ...
27.10.2008 14:21
"Филмите за Бонд са повече, разбира се, но там и качеството е малко по-добро."

Не знам дали си го преписвала или е твое мнение ама това като съвсем ти прати поста в небитието при твоя омразен герой. Батман може и да не струва от дадена гледна точка, 007 си е боклук от където и да ги погледнеш особено Пиърс Броснан ерата.
цитирай
4. sunflower - @tlnet
27.10.2008 14:26
тъп е :Р
цитирай
5. sunflower - @mitrandi
27.10.2008 14:27
всъщност трябваше да кажа, че "сигурно" качеството е по-добро, щото не съм ги гледала /и все пак там няма тъпи фантазни градове и управници/. просто мразя Батман и не вярвам да реша, че някой друг филм е по-тъп. :)
цитирай
6. gamina - батман
27.10.2008 14:29
По желание на половинката го гледахме. Аз го проспах половината. И предния Батман проспах... а тоя не можах да разбера от какъв зор са го направили да говори като Дарт Вейдър. Напълно съм съгласна, пълен бълвоч. И следващ Батман да има - и него ще проспя. Пък, който си харесва филмите за супергерои нека си ги гледа и им се радва, но да ни остави правото и на друго мнение :)
цитирай
7. sunflower - хаха - да
27.10.2008 14:30
спането е най-добрия начин за гледане на Батман. :)))
цитирай
8. анонимен - Lestat
27.10.2008 14:31
Като изключим последната част на Батман другите си бяха класика за времето си !
Всеки човек харесва различен тип филми.
Бъдете сигурни, че хората които харесват този филм са повече от тези на които не им харесва :)
цитирай
9. sunflower - О, да ...
27.10.2008 14:33
това, че са повече е сигурно .... но това далеч не е гаранция за по-качествен филм :)
цитирай
10. looklikerain - Ами то за да се хареса този филм,
27.10.2008 14:46
трябва да имаш определена нагласа и да харесваш определени неща. Не разбирам защо ти е да гледаш н-ти Батман, ако не харесваш нито един? Ми то това си е филм за фенове. Че и постинг на темата? Много се извинявам, но...
цитирай
11. patilan - предрасъдъците...
27.10.2008 14:52
е причината поради която не сте схванали за какво става на въпрос, и леко ниска обществена култура.

Аз също не съм фен на поредицата Батман, но Тъмният рицар просто ме разтресе. Този филм трябва да се гледа поне още 3 пъти, за да се разбере. Във филмът се преплитат толкова много философски и житейски концепции, че просто умът ми не успя да го побере.

Музика, режисура и особено Хиит Леджър, бяха брилятни. Посмъртният му Оскар ще си е напълно заслъжен.

Ефекти - умерено, ръмжащ Батман, и още някой откровени глупости са допустими, защото все пак филмът се прави за да се гледа от максимален брой хора, и деца.

Въпреки това, това е един от филмите на ВСИЧКИ ВРЕМЕНА:
http://www.imdb.com/chart/top?tt0468569

Разбира се, трябва да се отчете че филмът е правен за Щатите, наболели проблеми като тероризъм, Рatriot act са актуални за тях, и имено за това се загатват във филма.... както и някои други философски дилеми.

Всичко зависи от това кой го гледа, въпреки това четвърта позиция за филм на всички времена не е малко, и е нужно малко да се замисли човек преди да се изказва.

цитирай
12. sunflower - @looklikerain
27.10.2008 15:04
За фенове е, да. Както казах, и аз се чудя що го гледах, като нямам и един комикс вкъщи, но май беше заради изказване като на Патилан по-горе. :)
цитирай
13. fenris - слънчогледче
27.10.2008 15:04
Патилан и looklikerain са прави, ще добавя още, че този филм, не случайно троши всички рекорди по гледаемост! Отделно всички характери са психологически изградени, както Двуликият така и Жокера, като за вторият е запазена мистика, но в него много добре е засегната Теорията на Хаоса и стремежът на първичното в човека към него! Няма я предишната незавършеност на героите, които се пръкват ей тъй отникъде, както в предишните серии, или се появяват в резултат на химическа реакция, като предишният, Жокер или Отровната Айви! Тези тук са изпипани до последният детайл и следват логика, коуето го нямаше в другите филми! Съпоставянето на Черният и Белият рицър също е страхотна идея! А има и още много! Ако нямаш нагласа за такъв филм не го гледаш, защото смятам, че отначалото си била с лоша нагласа за филма! Психологически филмът е много добре изпипан, друг такъв филм за супергерой не съм гледал и смело мога да кажа, че този Батман е най-добрия, от всички подобни герои до-сега, дори Спайдермен или Х-мен(Вероятно не си ги гледала също). Извини ме, че ще го кажа, но като цяло не си разбрала филма!
цитирай
14. sunflower - @patilan
27.10.2008 15:07
Философските дилеми не бяха кой знае какво и особено какво ново, но защо беше нужно да използват такава изтъркана от употреба платформа?
То не беше Батман, Батман се завръща, Батман завинаги, Батман и Робин, та и Жената-котка имаше, и сега този тъмен рицар. Безумно досадно е да се експолатира все една и съща детска тема сто пъти.
цитирай
15. spasunger - Пари.
27.10.2008 15:09
Всичко е за пари. Защо все по-известни звезди се навиват да се снимат ли? Ами за пари.

Впрочем, Бен Афлек след като се снимал в Daredevil, заявил категорично, че никога повече няма да играе супергерой от комиксите - пребиваването му във вишневочервен неопренов костюм и произнасянето на малоумни реплики от сорта на "I'm not the bad guy" са предизвикали у него чувство на отвращение и унижение. Но и той се е съгласил да се снима все пак...

Да, за пари става въпросТ.
цитирай
16. sunflower - @fenris
27.10.2008 15:10
ще призная само, че имам специално, лично, отрицателно отношение към филми за Батман. този в сравнение с другите може и да е малко по-добър, но никога няма да призная, че е добър, нищо че е на 4 място в класацията. не ми се изброява защо ме дразни просто ... :)
цитирай
17. sunflower - @spasunger
27.10.2008 15:12
пари, разбира се .... и детски развлечения :) ... не, че имам нещо против последните, но хайде да разделим детските филми от филмите за възрастни :)
цитирай
18. fenris - sunflower
27.10.2008 15:14
Ами значи не си безпристрастна!:))))))))))))))
Все пак няма лошо и да не ти харесва, аз например не харесвам, драми!
цитирай
19. ianchefff - никога
27.10.2008 15:41
не съм го понасял, макар да съм фен на американското кино.
Случва се.
Ама тоа Батман, ако ми падне, 'къв бой ше му фърля...
:)
цитирай
20. sunflower - @fenris
27.10.2008 15:46
пристрастна съм май. не съм и казвала, че мнението ми е обективно. :)
цитирай
21. sunflower - @ianchefff
27.10.2008 15:49
и аз съм фен на някои американски филми, ама определено не на всичките :)))
а пък от актьорите не понасям Джим Кери, например, въпреки че и за него твърдят, че бил голяма работа.
цитирай
22. анонимен - Очевидно имаш предварително насадени негативни емоции
27.10.2008 16:16
Очевидно имаш предварително насадени негативни емоции. И затова не ти харесва филма. Актьорската игра беше повече от добра, въобще това е един от малкото харесали ми напоследък филми. Явно това не е твоят тип кино. Но моля, не с толкова остри квалификации :)
цитирай
23. celebrities - :)
27.10.2008 16:33
Въпреки, че мисля, че изобщо не си права, sunflower, трябва да ти кажа, че много се зарадвах на постинга ти. Прекалено много хора "харесват" Черния рицар без да са сигурни защо. И си е направо смелост да кажеш, че не ти е допаднал. Феновете са голяма работа...те го докараха до първо място на имдб 250. Иначе както каза patilan малко по-нагоре не стига едно гледане за да го възприемеш напълно. Черният рицар е много специален, не може да се сравнява с останалите филми за супер герои.
Но всеки с вкуса си в крайна сметка.
цитирай
24. zezo - Отдавна съм спрял да гледам тази ...
27.10.2008 16:36
Отдавна съм спрял да гледам тази поредица. Едно и също, разнообразие в еднообразието и така докато свят светува или поне докато "Батман" тм носи печалба.
цитирай
25. 100jan - Да,
27.10.2008 17:40
съгласен съм - филмите за Батман са нещо като фаст фууд за инфантилни полуидиоти.
Да, съгласен съм - нямат си история американците и затова си измислят такава.

Но пък има и друго. Например французите имат история, имат и кино с традиции. Но най-добрите филми, касаещи френската история, не са френски.

То и ние си имаме история. При това история с юнаци. Да сте гледали филм за Крали Марко, за Момчил, за Чавдар войвода? Няма и да гледате!

Но въпреки всичко в мен напира и един друг въпрос - що ще човек, който ненавижда жанра, на такъв филм?

Аз филмите за Батман (и подобни супер герои) също не ги харесвам, затова не ги и гледам. Не харесвам и индийски филми. Затова никакъв шанс няма да напиша рецензия за такъв филм :)))
цитирай
26. анонимен - Мила ми sunflower
27.10.2008 17:51
Почитател съм на филмите за Батман (тези от 80-те години с режисьор Тим Бъртън), една от която е именно толкова неприятният ти филм с Дани де Вито. Тим Бъртън, както винаги, е успял да направи 2 шедьовъра. Новите няма да коментирам. Но ще коментирам блога ти.
Така..
1. Най-тъпия американски комикс. Убеден съм, че не си прочела нито един американски комикс и нямаш абсолютно никакво виждане в/у тези поредици и въпреки това изразяваш някакви генерални заключения. Бедна ти е фантазията на колко езика е преведен този "най-тъп комикс". Така - това го подминавам, че ми е смешно...
2. Страшно любопитно ми е това "Аз избрах нещо по-качествено...". Какво ли е било то... Нищо, най-вероятно.
3. Отразявал нивото на американската култура. Хаха, е здраво се посмях. Ако съдиш по една култура от комикси и филмови адаптации, то тесногърда в случая би прозвучало като комплимент. Я погледни БГ киното от последните години - ако съдим по него за нашата култура, то аз емигрирам и никога никъде не бих признал, че съм българин.
4. Майкъл Кийтън (любимия ми Батман), не Майкъл Крайтън, мила ми sunflower. Този последният е писател. "Ееее, ми гуляма работа кат съм му объркала имито". Голяма е - защото критикуващите (или поне качествените критици, към които ти и посмъртно няма да попаднеш) трябва да се интересуват малко по-задълбочено.
цитирай
27. vmir - Филмите по комиксови герои не са непременно тъпи,
27.10.2008 19:02
но имат две особености:
1. Насочени са към определена аудитория.
2. По груба преценка, около половината от съответната аудитория ги харесва, но не защото ги намират за реалистични, а от солидарност и за удоволствие на децата.
Аз лично не бих намерил сили да кажа на сина се, че Батман и Спайдърмен са тъпи, макар, че това би могло да ми спести пари за нов компютър. Предпочитам да му кажа, че до една година няма да има възможност да играе новите компютърни игри за Батман и Спайдърмен поради липса на пари за нов комп, отколкото да му попарвам ентусиазма по тях. Не вярвам и приказките за лами и златни ябълки да компенсират развенчаването на Батман и Спайдърмен, покрай които научава много за компютрите и комуникациите изобщо.
цитирай
28. zezo - Когато излезе премиерата на този ...
27.10.2008 19:06
Когато излезе премиерата на този филм в един форум също се развихри подобна дискусия. Мисля, че най-правилното мнение тогава беше:
"This is a Batman movie! Ingmar Bergman ---> that way!"
цитирай
29. zezo - Че той Батман си е македонец...
27.10.2008 21:12
От Прилеп!
цитирай
30. sunflower - Благодаря на всички за коментарите!
27.10.2008 22:55
Както казах по-горе, малко съм пристрастна относно филмите за Батман и признавам, че не виждам кой знае каква разлика между този и другите, вероятно по тази причина.
Не взимайте на сериозно коментара ми на филма, не претендирам нито за обективност, нито за изчерпателност. В блога си се забавлявам да пиша разни неща, които ми идват наум - нищо повече.
:)

Анонимен 26, благодаря за поправката на Кийтън - наистина писах поста набързо в обедната почивка и грешки на езика са възможни.
цитирай
31. sparhawk - според мен трябва да се уважава вкусът на хората
27.10.2008 23:00
според мен "Черният Рицар" е един от най-хубавите филми, които съм гледал.
цитирай
32. nueno - На мен филма ми хареса много и си м...
28.10.2008 02:40
На мен филма ми хареса много и си мисля че е твърде далеч от обичайната brainwashing боза, която ни поднасят обичайно. Но от друга страна аз съм голям почитател на noir жанра, така че може би съм пристрастен.

И хайде нека наистина не съдим за културата по комиксовите адаптации. Никак не е показателно.

Отделно - наистина мисля, че ако спиш по време на филма и нямаш никакво желание да се постараеш поне малко да вникнеш в сюжета - резултатът няма как да бъде хубав. Че то така и аз мога да обобщя примерно Кръстника - някакви скучни хора говорят през половината време, през другата половина се стрелят и от време на време се "натаковат".

Батман бил ръмжал - ми ще ръмжи, да не искате някой да му познае гласа после? Логика, при това доста елементарна.

Впрочем предвид лековатия тон на написаното ще си позволя да не се аргументирам много по-сериозно. Мога, но има ли смисъл? Като гледам няма голям шанс да убедя никого да гледа филма втори път, този път с поне лееекичко отворени очи и глава на поне 5 сантиметра над възглавницата.
цитирай
33. анонимен - target
28.10.2008 14:30
Не случайно в маркетинга и рекламата има таргетиране, целевата група на този филм според мен е основно мъжка, така че не обвинявайте момичето за вкуса му, ако заведа жена ми да го гледа, вероятно получа същите отзиви.
цитирай
34. sunflower - @анонимен 35
28.10.2008 15:36
интересна гледна точка.
аз говорех за "детски" филми и все забравям, че мъжете си остават деца цял живот. :))) в това, разбира се, няма нищо лошо, стига да се касае за чисто детско сърце, а не за инфантилна психика. на мен филмите за Батман ми напомнят по-скоро за второто. въпреки че по принцип нямам нищо против детските/мъжките филми, темата за супергероя в този и точно вид ме дразни неимоверно - също темата за побъркания му противник, в който не е останало нищо човешко и носи със себе си само хаос и разруха - твърде елементарно.
цитирай
35. artanis - Аз май съм фен на Батман
29.10.2008 00:29
Но съм по-голям фен на Човека Паяк, Хълк и X–men. А, да разбира се, много голям фен съм и на V като вендета :)

лека:
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5598560
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031