Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.02.2016 04:50 - Схеми на (не)мислене
Автор: sunflower Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1679 Коментари: 5 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Едно от нещата, които правя ... не казвам обичам да правя, щото не е до обичане, а до това, че просто го правиш .... е да наблюдавам как работят мозъците на хората около мен и как им тик-такат часовниците.

Тя, тази работа никак не е трудна за вършене, защото множеството използват мозъците си на толкова намален капацитет, че пътищата, по които им тече мисълта, човек-наблюдател като мен, може да ги прочете за ден, два и след това всяка мисъл, или по-скоро всяко умозаключение, до което може да достигне въпросният човек, става безкрайно предвидимо.

Разбира се, такива предвидими хора веднага биват изключени от кръга на социалните ми контакти, но за съжаление не могат да бъдат изключени от кръга на професионалните ми контакти.

Затова се налага да се правят още наблюдение, макар и нежелани, и за да не се дразня, се старая да намирам смешната страна на нещата. А, то, като забравиш колко е тъжно всъщност, ти става смешно колко лесно е да предвидиш всеки следващ ход на картографирания мозък.

Разбира се, на картографирания мозък не само ходовете, а бъдещето можеш да им предвидиш с доста голяма точност. То и какво повече от това, което му се случва в момента, може да му се случи фундаменталнo? Той като не може да си промени схемите на мислене, няма как да си промени схемата на живеене.

Е, съществуват и хора с доста по-сложни, макар и пак напълно стабилни схеми на мислене, които са малко по-трудни за проследяване, но пак са доста предвидими. Или малко по-сложните пътища на движение на мисълта, при малко по-интелигентните хора, не водят непременно до по-сложен или интелигентен живот и множество варианти на бъдещето.

Хората, които ме омагьосват са тези, на които не разбирам как точно им тече мисълта и не мога да им предвидя ходовете. Елементът на изненада просто ме очарова. Всяка непредвидена от мен мисъл ме радва безкрайно.

Не, че познавам много такива хора, но някои около мен все пак имат своите проблясъци.

Само че не знам колко могат да траят тези проблясъци и изобщо може ли някой да си остане тотално непредвидим, без да мине в категорията – болен мозък. Или колко процента свободна, творческа мисъл върху консервативната мисъл мога да понеса най-добре? Още повече предвид хаоса, трайно настанен в мойта глава.

Твърде много хаос при мен, сблъскан с твърде много хаос отсреща, най-много да доведе до някой голям взрив.

Вероятно и затова търпя все пак консерватизма в обкръжението си, въпреки че в същото време много ме дразни на моменти. Но ако нямам и нищо стабилно, за което да се хвана ....

Не, че стабилното трябва да е вън от мен. Трябва да помисля кое точно е стабилното вътре в мен, което ми служи за котва, в моментите на завихряне на хаоса ....

Ама ще оставя тази мисъл за друг път ....

 



Тагове:   мисъл,   мозък,


Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. slavimirgenchev1953 - И се чудиш защо си гледат на кафе,
19.02.2016 08:11
след като им е ясно какво ще се случи?
цитирай
2. sunflower - ама то на тях не им е ясно
19.02.2016 15:08
картата на мозъка им се вижда отвън, а те сякаш не могат да си я видят отвътре :)
цитирай
3. slavimirgenchev1953 - Изтекла в чашата с кафенцето... )))
19.02.2016 16:46
sunflower написа:
картата на мозъка им се вижда отвън, а те сякаш не могат да си я видят отвътре :)

цитирай
4. martiniki - :)
22.02.2016 21:52
Хаосът е естествения ми ред (самоцитирам се с подхилка:)
цитирай
5. sunflower - Реда е за слабаците
23.02.2016 08:59
:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5598437
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031