Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.05.2015 09:28 - За пролетта, природата и средновековието днес
Автор: sunflower Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3038 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 15.05.2015 16:22


И изведнъж неусетно преминахме от зима в лято, потопихме се в зеленина и аромат на цъфнали дръвчета и колкото и големи атеисти да сме ни иде да напяваме Алилуя, Алилуя!

Не, че недоказаното обективно съществуване на Бог пречи на съществуването му в умовете и сърцата на хората. А представяте ли как биха наричали повечето хора онова всеобхватно чувство на екстаз и вселенска любов към земята и всичко що я населява в някоя пролетна утрин като днешната. Любов към Бога е къде-къде по-лесно за формулиране и изказване, отколкото да търсиш множество думи за едно простичко, но толкова възторжено чувство, което те обхваща .... ако му позволиш.

Наистина ми иде да се въргалям в това  море от свежозелена трева и да придрямвам на майското слънце където и колкото си поискам. Не, че вече не тичах боса по ливадите, и не брах цветя, и не спах, и не ме валя тихия пролетен дъжд ... не, просто това никога няма да ми омръзне. Не само защото пролетта тук е кратка.

Необяснимо ми е каква е тази силна любов към нещо толкова простичко – природата. Необяснимо ми е защо тя ме вълнува. Необяснимо ми е защо чакам с нетърпение всяка разходка из нея и по познати и по непознати места.

Причината може да е и чиновническата ми работа, която ме държи целогодишно затворена между четири стени. Но същите чувства ги имах и като дете, когато не бях още затворена ... освен през времето, в което ходех на училище.

А прави ли ви впечатление, че във всички култови фентъзи романи действието се развива в обстановка близка до средновековието? Задавали ли сте си въпроса защо това е така и защо тези романи са по-популярни от класическата научна фантастика, в която често действието е пренесено на други планети и в космоса?

Въпреки, че средновековието трябва да е било доста гадно време – хората са били необразовани, бог знае колко често са се къпали, яли са и са спали с животните си и са се бъхтали като роби за благополучието на местния земевладелец. Въпреки че и да си бил от по-висша класа, вероятността да доживееш до старини е била малка, бил си се на войни, срещу врагове, приятели и роднини и ... същия проблем с къпането.

Трябва да има нещо невероятно привлекателно в по-простичкия начин на живот, при който почти сам си стоиш къщата, произвеждаш храната, шиеш дрехите и се забавляваш сам или само със семейството и съседите.

Е, поне ние сега имаме възможността да вкараме средновековието във високотехнологичната си среда и да живеем едновременно в 17-ти и 21-век .... ако поискаме. Аз например, го правя ... до някаква степен :)

 




Гласувай:
4



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5598422
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031