Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.07.2012 09:15 - Къде са децата?
Автор: sunflower Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2096 Коментари: 2 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Като малки се къпехме с момчетата в един водоем на селската река, в който на педя дълбочина едва различавах очертанията на ръката си. Какво имаше на дълбочината на стъпалата ми, не смеех да си помисля.

Не, всъщност мислех си и затова беше толкова трудно да вляза в първия момент. Но, ... мечка страх, мене – не и ... скачах. А това беше по времето, когато още не можех да плувам. Но горещините бяха големи, а къпането толкова вълнуващо, независимо от мътилката и предполагаемите опасности дебнещо по дъното .... или може би именно заради тях.

Този водоем отдавна вече го няма. Изчезна доста преди селото да започне да изчезва. Обаче в града, където толкова мразех да живея като дете, има река. Имало е река винаги, но аз поне не помня да е имало дълбоки вирове на времето, когато мама и тате ни водеха там да перат килими или пък на чушка-пръжка. А може и мама и тате да не са ги знаели.

Сега обаче знам всички места на реката в близост до града, където можеш да се потопиш до врата и по-нагоре и ги посещавам с голямо удоволствие през последните години. Детето – с още по-голямо удоволствие.

Странното тази година е, че за пръв път бяхме на реката миналата събота и аз едва се потопих веднъж и избягах, защото водатата ми се видя ледена. По-късно разбрах от информирани лица, че температурата била 16 градуса. Брррррр.

Реших, че проблема е многото сняг, който падна тази зима и който все още не се е разтопил високо в планината и ме хвана много яд, че тази година ще можем да се къпем в реката твърде за кратко – най-вероятно чак през август.

Какво беше учудването ми, когато само седмица по-късно, но все пак в най-горещия ден за годината, къпането се оказа възможно. И не само възможно, ами и като че ли целия град се беше изнесъл по вирове и бентове на реката, барабар с циганската махала.

Нямам особено расистки наклонности и не съм гледала на ромите в реката със злоба, а само с известно учудване, защото ни една от жените не беше с бански. А всъщност май и голяма част от децата. Всички се къпаха, но се къпаха с дрехи. Малките по гащички, а жените с тениски и панталони или поли.

Засега единственото обяснение, за което се сещам, е че сред тях не е прието жените да си показват телесата. Е, не че и имат нужда от тен, но е по-приятно да се къпеш с бански.

Но, както и да е ... и индийците не се къпят в Ганг по бански.

image

Всъщност въпросите, които ме вълнуват мен са от една страна онзи копнеж по уюта и безгрижието на детството, който на моменти на реката или на село чувствам задоволен и от друга страна проблемът на детето ми, че ходи на реката с мен или с бабите и малките братовчедчета, а няма приятели на нейната възраст, с които да се забавлява много повече.

Страшното е, че ако аз на малко по-голяма възраст от нейната страдах от липсата на сродни души, тя страда от липсата изобщо на връстници. Не, че съвсем няма деца на нейната възраст в града, разбира се че има. Но къде са тези деца през свободното си време, къде са през лятото аз не знам. Не ги виждам наоколо. Не ги виждам на реката, не ги виждам и по центъра, трудно ми е да ги видя и из махалите на града.

Единствените двама приятели, които има дъщеря ми са едни близнаци, с които беше заедно в детската градина и началното училище, но те живеят далеч и не са през цялата ваканция в града. И за тях съм доста благодарна, де. Защото в противен случай нямаше да има никой.

 



Тагове:   река,   деца,


Гласувай:
11



Следващ постинг
Предишен постинг

1. martiniki - поздрави, слънчево цвете!
16.07.2012 09:58
морето е толкова топло този юли, още по изгрев е "марна" водата:)
(и аз се тревожех преди две години, че малката не излиза през лятото, има деца навън, даже сега сякаш са повече отпреди няколко години, но насила я изкарвах, сега пък и звъня да я прибера)
цитирай
2. sunflower - Здравей, martiniki! :)
16.07.2012 10:45
Проблемът с моя град и децата е, че сме на кофти място близо до София и младите хора предпочитат да се изнесат към столицата или други държави вместо да мизерстват в град със затихващи функции и с управа, която не иска да дава 5 стотинки за общия интерес, а иска (и често успява) да прибира по 5 и повече милиончета в собствените си джобове.
Но, за да не съм съвсем мрачна, ще кажа, че истинското изкуство е да се чувстваш уютно едва ли не навсякъде и при всякакви обстоятелства и това е към което се стремя аз и на което смятам да уча детето ;)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5598773
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031