Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.01.2011 20:08 - Първи ден извън Будапеща
Автор: sunflower Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2555 Коментари: 4 Гласове:
7

Последна промяна: 07.01.2011 20:12

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

1

2

Когато се уговаряхме с Петер за престоя ми Унгария, той ме попита дали искам да знам къде е намислих да ме води. Аз казах, че предпочитам да е изненада.

Не знам как той успя да запази тайната за всяко следващо място, на което ме водеше, защото ако бях аз, нямаше да се стърпя и щях да му изпонаприкажа всичко още на първия ден. Което сега ме навежда на мисълта, че е било чудо някакво да не му изкопчам насилствено тайните. И добре, че не го направих, защото на няколко пъти бях приятно изненадана, а и на него му беше приятно да ме изненадва.

Разходките извън Будапеща стартираха на 27-ми. За този ден знаех, че ще отидем до границата със Словакия, ще я пресечем, за да обядваме там и толкоз. За сутринта обаче имаше изненада и едва когато се оказахме пред Парламента, разбрах, че става въпрос за предварително уговорено посещение там, и то с английско говорящ екскурзовод.

Любопитното още преди да влезем беше, че за граждани на европейския съюз такова посещение е напълно безплатно.  След това минахме през детектора и тръгнахме по червения килим, който този ден беше опънат специално за нас .... или поне така каза екскурзоводката.

Първото нещо, което ни показаха, беше макет на сградата от кибритени клечки, направен от едно унгарско семейство за 3 години. Макетът толкова се харесал на правителството, когато семейството им го подарило, че те на свой ред им подарили къща.

Доколкото си спомням фактите: сградата е най-голямата в страната и втората по големина сграда на параламент в Европа. Построена е за 19 години, доста повече от първоначално предвидените и е струвала майка си и баща си. Във фоайето има 6 колони подарени от шведския крал, които са уникални с това, че са направени от по един цялостен мраморен къс. Само на още едно място в света имало такива колони. Част от цветните стъкла са оригинални, защото по време на втората световна война някой се сетил да ги скрие подобаващо. Оригинална е и кралската корона. И то е толкова оригинална, че след като е попътувала из Европа и Америка след войната, кръстът отгоре и се е наклонил и след това никой не е посмял да го поправи, та така си седи и досега - на една страна.

Около залата за заседания пък под всеки прозорец има интересни улейчета с номера. Оказа се, че това са били местата за пурите на лордовете, които след като са пушили в почивките, са оставяли пурите си отвън и е трябвало само да запомнят номера на улейчето.

Не е разрешено да се правят снимки вътре в сградата, затова ето някои, които успях да намеря в нета и само една моя отвън:

image

image


 image


image

 

image


image

Толкова за Парламента, ако не броим, че после пихме кафе в Парламент Кафе.

Беше време да потегляме за Естeргон. Така се казва града на границата със Словакия, през който минахме, за да видим базиликата и да хапнем в някой ресторант в Щурово /много готино име, нали!/. :)

Преди това само спряхме за малко на едно място, дето му забравих името, но е на един хълм близо до Дунав и има страхотна гледка към реката и отвъд ... или поне трябваше да има, ако не беше зима, и не беше струд и други някои такива неудобства. Това, разбира се, не попречи да направя някои страхотни снимки на въпросното място.

 image

image
 

image

image


А когато слязохме до реката, дърветата изглеждаха така:

image

image

Това е Базиликата в Естергон, където живее главата на католическата църква на Унгария.

image

Дунав.

image

Ето и границата, която е само една чертичка на моста и флагове.

 image


А това е ресторанчето в Щурово, дето си хапвахме свинско със зеле /повече свинското, по-малко зелето/ и варен хляб.

image

Обратно в Унгария.

image

И това е пак Базиликата, но от другата страна и по залез.




 




Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tili - Много хубаво се поразходих
07.01.2011 20:46
и аз по празниците:))) Някои от снимките са забележителни, а коментарът е идеален. Точно както го харесвам - малко сладко, малко люто, малко солено:)))
Има ли още?
цитирай
2. monaliza121 - Браво!
08.01.2011 08:14
Хареса ми разходката от първата част до последната. Това ли е последната?
Ходила съм в този красив град и имам прекрасни спомени.:))
цитирай
3. sunflower - @tili
08.01.2011 16:06
Радвам се, че ти харесват.

Ще има още :)
цитирай
4. sunflower - @monaliza
08.01.2011 16:07
Аз се надявам пак да ходя там, но първият път е незабравим :)

Сега ще пусна още една част :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5611085
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930