Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.11.2010 09:55 - Човекът е човек, когато е сам
Автор: sunflower Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1911 Коментари: 5 Гласове:
13


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

С лека раница на гърба, с хубави, здрави обувки, в най-равномерния ход, който мога да си позволя за съответната височина, сама на пътеката – това бях аз в неделя на път за Мусала, това съм аз вървейки по пътя на живота си. Никаква друга картина няма да символизира живота ми по-добре от тази. Без да забравяме, разбира се, и как после лежа на южния слон на върха, изцяло отпусната, вперила поглед в красотата на Маричините езера долу, Манчо, Близнаците ....  а после полузаспала, затоплена от слънцето и полюшвана от вятъра.

Да се чуди човек защо толкова обичам планините. Да не би и аз да съм скала? По-добре скала, отколкото отровен газ. По-добре да знаеш, че носиш със себе си целия дзен, който търсиш в планината, отколкото да търсиш напразно.

Имам чувството, че през последните години съм си самопромивала на мозъка в една изключително погрешна посока. Добре, че нещо вътре в мен винаги е знаело истината. Ако не бях открила Айн Ранд тази година, може би щях още години да тъна в неизвестност по отношение на себе си и по отношение на фундаменталните понятия за добро и зло.

Докато четях книгите на Айн Ранд усетих, че ме осенява просветление, ама не от онзи мистичен вид, за който никой точно не може да каже какво представлява, ами само се .... завоалират и мистифицират нещата, а от един логичен, разумен, направо математически вид.

Злото, в един доста изчистен вид го срещнах веднъж в лицето на един, който наричаше себе си”никой” и въпреки че тогава усещах формата на злото у него, нямах инструментариума, нямах формулировката на идеите, с които да го заклеймя. Нямах думите, губеше ми се нишката на логичното обяснение. Но въпреки че тогава се чудех за детайлите и обясненията, знаех, че самото име /доколкото е име/, което той беше избрал за себе си съдържаше в себе си основата на злото. Сега знам със сигурност, че злото е лицето на „никой”, лицето на посредственоста, лицето на жертвата, лицето на човека, който не живее свой собствен живот, а „заема” от живота на другите, интересува се от нещата, от които другите се интересуват, възхвалява нещата, които другите възхваляват и оплюва нещата, които другите оплюват, а тези, другите, на свои ред се интересуват от нещата, от които другите се интересуват, възхваляват нещата, които другите възхваляват и оплюват нещата, които другите оплюват. Омагьосания кръг на обществото, в което всички смятат, че са равни, а някои малко по-умни са по-равни и пият кръвта на безмозъчните, които после даже им благодарят.

Затова човекът е човек, когато е сам. Може да изглежда, че е в обществото, но е извън обществото, сам с работата, която върши и която обича. Сам, когато обича. Сам, макар и понякога с обекта на любовта си, който е един единствен и никога не е „цялото човечество”. Парадоксалното е, че този, самотника, ще е допринесъл много повече за цялото човечество, отколкото цялото човечество е допринесло само за себе си.



Тагове:   Айн Ранд,


Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. benra - накара ме
09.11.2010 10:19
да се размисля, защото винаги съм смятала обратното, че човек е най- ,когато не е сам
цитирай
2. sunflower - има над какво да помисли човек
09.11.2010 10:39
като че ли човек е най- когато е сам с величието на духа си, духа, който покорява върхове, разработва нови пространства, променя форми и съдържания, строи и украсява - чак после е най-, когато не е сам, а е с някой не по-малко величав дух :)
цитирай
3. mirandolina - Ееееех...
09.11.2010 18:24
имам си своя планински спомен с теб...полегнали по гръб на връх Манчо, но откъм хижа "Заврачица". Ако си забравила, ще ти припомня, че заради това преживяване ще те споменавам с добро цял живот.:)))
цитирай
4. sunflower - Аха, спомням си. :)
10.11.2010 08:34
Може и до там да се метна някой от следващите уикенди, ако се задържи добро времето :)
цитирай
5. logistics - Ще си позволя...
12.11.2010 20:53
... Да отбележа, че едва ли Ви е достатъчно да сте сама, щом споделяте както мислите си, така и реалните простори. Не може ли просто да кажете колко страхливи и слаби се оказват хората в моментите на взаимодействие и колко много имат нужда от другите, че изглупяват потискащо лесно?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5614831
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930