Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.06.2010 10:14 - Дисекция на личният ми Апокалипсис
Автор: sunflower Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1367 Коментари: 8 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Въпреки че поначало притежавам незлоблив, лек и весел характер, понякога и аз изпадам в депресии. И то какви депресии!

След като авантюристът в мен /правих си тест и излезе, че филмовият герой на който приличам най-много е ... Индиана Джоунс!!! :)))))/ направи поредната налудничава крачка напред, за която всички са ме предупреждавали, че ще завърши катастрофално, идва момент, в който се появават трудностите /които всички посъветвали ме дебело са подчератавали/ и аз леко се разколебавам.

Разколебавам се мълчаливо, дълбоко вътре в себе си и тайно плача. Не позволявам на никой да забележи колебанието ми, но аз си знам какво ми е в главата. Всички мрачни прогнози, описани ми в подробности от най-близките ми и невярващи в мен хора, се явяват в целия си тъмен блясък пред мен и за да не се побъркам, започвам да си измислям едни още по-тъмни изходи от евентуални ситуации. На близките ми им е бедна фантазията да измислят налудничавите крачки, които правя, а ако знаеха какви апокалиптични планове кроя по-късно, когато ме сграбчи Призрака на Съмненията, сигурно щяха да ме затворят в лудница.

Обаче аз се осъзнавам в един момент, че апокалиптичните прогнози са си само едни прогнози, а както каза метереолога по БиТиВи онзи ден: „Не гледайте картата, че показва толкова много валежи. Всъщност няма да е толкова зле.”

И въпреки че ми изглежда ужасно трудно точно в този момент, започвам да полагам усилия и да наслагвам някои розови краски върху черно-бялата картина на Апокалипсиса. След това се сещам за другите цветове и .....  /Апокалипсиса никога не е цветен./ След това си лягам, защото утрото е по-мъдро от вечерта и Призрака на Съмненията се плаши от него.

На сутринта нещата изглеждат по съвършено различен начин, въпреки че на практика нищо не се е променило.

Куриозът е, че когато дойде денят на Страшният Съд, който съм очаквала със свито сърце ..... може и да не го забележа, защото отдавна съм забравила Апокалипсиса, защото междувременно са се случили толкова много неща, случили са се някои чудеса,  които мрачните ми прогнози от по-рано не са предвиждали по никакъв начин и ... в крайна сметка нищо чак толкова лошо не се случва.

Е, понякога и най-лошото се случва, но сякаш има много повече изходи от ситуацията, отколкото съм очаквала и ... пак не е чак толкова лошо.

Та, излиза, че Апокалипсиса е само в главите ни, когато се подведем по Разума и вярваме само на неговите способности да прогнозира Съдбата ни. Да, ама не. Най-често излиза, че Съдбата се вслушва и в сърцата ни, и твори разни чудеса, само и само  да оцелеем и да се сбъднат най-съкровените ни мечти, до които може да се окаже в крайна сметка, че Самият Разум няма достъп.

Не знам дали това е доказателство, че Господ ни обича или просто идва да ни покаже, че ние трябва да се обичаме и да вярваме в чудеса. Вярата, обаче не е даденост, особено за хората, които искат да знаят, колкото се може повече. Познанието носи мъка, не вяра. Затова за знаещия вярата идва от усилие на волята и духа.

„Имай вяра” означава да се потрудиш сериозно. И ми се струва, че усилията, които трябва да положи духът, обикновено не са чак толкова големи, но по неразбираеми за мен причини много от хората по никакъв начин не са склонни да ги правят. По-лесно е да си невярващ.



Тагове:   дисекция,


Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. buboleche - едно
01.06.2010 10:36
към едно. :)
цитирай
2. strannica - :)))
01.06.2010 11:06
Едно към едно :))) ситуацията от последния месец
Вчера я преобърнах в моя полза :)) т.е. "нанасянето на розовите краски" победи мрачните картини, пророкувани и предричани толкова старателно.
Няма начин - мисълта е материална - ако всички са те предупреждавали дълго, методично и старателно (всъщност достатъчно е да е само старателно, дълбоко убедени в своята правота), че нещо ще завърши катастрофално - ами естествено, че ще свърши катастрофално - и ще последват драматичните им вопли:"Ето на, ние нали ти казвахме! Ние сме правите, а ти си откачената!" :))) Обаче това е при условие, че ти не правиш нищо. Невъзможно е, абсурдно е да промениш хората и убежденията им за дадена ситуация...значи какво ти остава? Да противопоставиш на техните мисли своите мисли - положителни и още по-убедени от техните :) В никакъв случай да не се оставяш да те залее тяхната емоционална и ментална вълна...а дивашки, откачено, тъпо и упорито :) да си представяш отново, отново и отново единствено искания от тебе, положителния изход от ситуацията. Проверено многократно и за наглед невъзможни неща. Е, може да не стане 100% каквото си мечтал или да става по-дълго и по-трудно, отколкото си го мислил, но става - факт!
Всъщност знам, че всичко това си го знаеш, но аз да се изкажа :)))
цитирай
3. injir - , , Имай вяра - означава да се потр...
01.06.2010 11:39
,,Имай вяра - означава да се потрудиш сериозно.,, Приемам твоята нъдрост.
цитирай
4. silverlining - :)))
01.06.2010 11:48
По-скоро съм склонна да се съглася с авторката, отколкото със Странница. Много са привлекателни разните теории за материализирането на мисълта и т.н.:))) Ама много:))) Обаче, ако се сбъдваха всички мрачни прогнози на хората, светът да е загинал вече. Има нещо друго, по-добре е да не се пилеят нерви за неща, които не е ясно дали и как ще се случат. Друг е въпросът, че е трудно да се практикува този съвет. Все пак сме хора и е нормално да изпитваме някакви емоции...
Поздрави:)
цитирай
5. strannica - :)))
01.06.2010 12:41
Всички мрачни прогнози на хората не се сбъдват точно поради сбъдването и на светлите прогнози :))) Обаче тези светли прогнози също някой трябва да ги прави, нали?
Докато си убеден, че нещо е само "разните теории", то ще си остане наистина само теория на светлинни години от твоята лична реалност.
"по-добре е да не се пилеят нерви за неща, които не е ясно дали и как ще се случат" ??????????????????????????????????????????????????????????
Ако ти не изразходваш сили, време, дух, воля, мисли, нерви да случваш нещата в живота си - някой друг ти ги случва - това си е факт.
Дали и как ще се случат? Интересно, ама наистина ми е много интересно защо всички като излизат сутрин от къщи не се терзаят от мисълта дали и как ще се приберат довечера? Защо сутринта са толкова сигурни (по-скоро изобщо не се замислят за това), че изобщо ще се приберат и то точно по начина, по който са си мислели, че това ще стане? :) Всичко става в тоя живот...
Въпрос на нагласа и начин на мислене.
"трудно е да се практикува този съвет" не означава "невъзможно".
Това "практикуване" в никакъв случай не изключва емоциите. Напротив - мислите, подкрепени от силни емоции, са много по-силни.
"Практикуване" в случая ми звучи грубо и изкуствено. Това е просто начин на възприемане на нещата, начин на мислене и на живот - случва се естествено. Докато дишаш, едва ли си мислиш "Аз практикувам дишане".

Слънце,..." Познанието носи мъка, не вяра. Затова за знаещия вярата идва от усилие на волята и духа." - познанието носи знание (да ,това може да е и мъка, защото това знание може да разруши целия ти досегашен свят. Е, и? Каква е гаранцията, че досегашният ти свят е бил най-добрият възможен за тебе?). На знаещия просто не му трябва вяра. Ако знаеш, че ако си пъхнеш ръката в огъня, боли - за какво ти е да вярваш или да не вярваш в това. Така е и с всички Закони във Вселената. Ако самият ти не знаеш, остава ти да вярваш или да не вярваш в това, което ти говорят или правят за тебе другите.
Защо ли,като писах предишния коментар, имах чувството, че казваме едно и също, само че ти го казваш по-разгърнато и литературно? :)

цитирай
6. sunflower - @strannica
01.06.2010 13:07
да. горе-долу едно и също казваме. но ти сега по-добре го каза за "знаенето". действително, че на знаещия може би не му трябва точно вяра. той просто "знае", че всичко ще бъде наред накрая .... дори това "наред" да не е точно това, което той си е представял първоначално :)
цитирай
7. silverlining - хи хи
01.06.2010 16:26
Нека всеки си разбира каквото си разбира, или, знае каквото си знае:))) Просто:) "Дори да не е точно това, което си е представял първоначално" И кой му го е случил. А смея ли да запитам как така някой друг ще го случи (хубавото), ако само аз знам за (не)вероятността за него (т.е. само аз знам притеснението си Х)? Да, да, притеснение по въпрос, за който другите може да не знаят или да не им се струва достоен за насочване на каквито и да е мисли натам?:) Вярно е обаче, че човек може да мисли само за познати неща:) И да говори, каквото са му казали, че е модерно да се говори, също:)
цитирай
8. mirandolina - Майски....
01.06.2010 20:40
ха НИДЕЙ да "откачаш", а ? :))))) Защото като те срещна из града ще те нахокам едно хубаво, че изпадаш в депресивен авантюризъм !:))))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5609617
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930