Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.07.2009 10:11 - Объркана ми е главата
Автор: sunflower Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1862 Коментари: 4 Гласове:
4



Сигурно съм си мислила някога, че като намеря това, което търся ... каквото и да е то, ще изпадна в едно състояние на блажен покой на душата и нищо повече няма да ми е нужно.

Очевидно съм си представяла едно състояние на кротка дебилност, което за жалост никога няма да постигна.

Истината е много далеч от тази представа. Истината е, че колкото повече научава човек от собствените си и други преживявания, толкова по-несигурен и тотално неориентиран става. Да е объркан, с ясна представа за пълен хаос в главата му, става ежедневие и само някакви рутинни действия и увереността, че така трябва да бъде всичко, го държат на повърхността.

От обърканост не се полудява, само се движиш по ръба и ... просто знаеш, че нищо не знаеш.

Ха, накрая ще излезе, че няма по-объркан човек от мъдреца, който знаел, че нищо не знае. Представяте ли си наистина какво чувства този човек?

Това е истината и за живота тук и сега. Нищо не знаеш, защото няма минало. Нищо не очакваш, защото няма бъдеще. И плуваш сам в неизвестността на сегашния момент, оставен само на инстинктите си. Т.е. само на инстинктите си и онази неведома сила, която ще наречем „Божията воля”, в противовес на собствения ни разум, от който се чудя каква нужда имаме, извън поддържането на системите.

Не, не бива да плюя по добрия стар разум, защото дори и той да е причина за повчето ни обърканости, ако съумеем да го подчиним на мисълта на сърцето, с него всичко би било наред.

Като че ли точно от това имаме нужда - трансцедентиране на мисленето с главата в мислене със сърцето. Един Бог и няколкото хора, които са го постигнали знаят какво означава това, но си струва да опита чоек, това съм сигурна.

Защото в момента, главата ми е тотално объркана, но сърцето ми .... мълчи. Не усещам болка, нито някаква кой знае каква радост, по-скоро усещам, че всичко е наред така както е. 

Чудя се, това, че не изпадам в екстремни емоционални състояния напоследък дали е белег на постигната безчувственост или е неизбежност, от която не трябва да се плаша. Може би, човек залита толкова по-силно наляво или надясно, колкото по-слаб е коренът му сам в себе си. А, когато си оформил ствола на собствената си личност, с корени, дълбоко вкопани в материята на Майка-Земя, се люлееш по-малко. Това, разбира се, не помага на объркаността в главата, но ....нея в крайна сметка ще се пишем за нормална .... и така ....


Тагове:   сърце,   мъдрост,   обърканост,


Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kalinkamarinova - Всички сме така:)
31.07.2009 10:51
Когато объркването надхвърли нормалните си стойности мисленето не помага. По-скоро човек е добре да прочисти съзнанието си с някакви средства за релаксация или медитация...ако това изглежда прекалено сложно, едно напиване с приятели също помага.:)
цитирай
2. sunflower - да. точно си мислех
31.07.2009 11:04
че са ми необходими средства за релаксация. медитацията не ми се отдава, затова аз чета или ако имам възможност ходя в планината. природата ме успокоява доста :)
цитирай
3. анонимен - Споко и моята
31.07.2009 13:24
Ама като изхвърля половината мисли, които са абсолютно ненужни, всичко ще е ОК :-)

\m/
//
цитирай
4. sunflower - Да. В една голяма част от времето с това се занимавам
31.07.2009 18:26
изхвърлям излишни мисли.

Е, някои пък си ги харесвам и си ги кътам. :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5610761
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930