Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.12.2008 10:27 - Какъв ден
Автор: sunflower Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1953 Коментари: 6 Гласове:
0

Последна промяна: 31.12.2008 10:32


Един от онези ослепителни дни, в които планината е пропълзяла насам, а слънцето се опитва да се промъкне в носа ти и да те погъделичка.

Мога да седя в стаята на отворен прозорец, по пижама. Онази, резидава, плюшена пижама, разбира се, която е последният ми любим предмет за всички времена.

Те му казват пижама, но с такова нещо посмъртно не може да се спи, колкото и студена да е стаята. Перфектно е обаче за мотаене из къщи.

Навремето жените носеха едни неща, които се наричаха пенюари.
Пенюарите, предполагаха по-свободни движения и бяха предназначени да пазят другите дрехи, докато жената шета из къщи. Те изобщо символизираха шетането из къщи, докато плюшените пижами са сякаш по-подходящи за ... излежаване из къщи, гледане на телевизия, четене на книжки, сърфиране в нета и т.н. :) Ах, Как се променят времената! :)

Отдавна съм казала, че трябва да благодарим на Бог за меките, еластични материи .... с тях, животът е някак по-удобен.

Тъй като днес е 31-ви декември, шетнята вкъщи  всъщност няма начин да бъде избегната по пижама или без  ... :))) ... и затова е най-добре да ставам ...

Пожелавам весело посрещане на Нова година на всички и поздравявам със следното стихотворение:


 

Честита Нова година


Виж, не искам много:
само твоята ръка, да я държа
като жабче, спящо най-доволно.
Нужна ми е тая длан,
врата, която ти ми даваше
да влизам в твоя свят, това парче
зелена захар, заоблено от радост.
Няма ли да ми заемеш твоята ръка
в тая нощ, последна от годината
и с предрезнели кукумявки?
Не можеш, по технически причини.
Тогава аз от въздуха я изтъкавам,
насновавам всеки пръст,
свилената праскова на твойта длан,
опакото и, поле с дървета сини.
И аз я хващам и държа,
сякаш от това зависи много нещо на света:
кръговрата на четирите годишни времена,
пеенето на петлите и любовта на всички.

31.12.1951

Хулио Кортасар


Тагове:   ден,   Какъв,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krotalka - Весело посрещане!
31.12.2008 11:06
Тя щетнята в къщи няма край, ама....
Прави като мен, посвърша нещо и седна пред компа да си почина, така шетането не ми е досадно!
цитирай
2. wildroses - Весело посрещане на Новата година;)
31.12.2008 11:35
Поздрави ;)):

Happy New Year

Виж, не искам много,
само ръката ти, да я държа
като жабче заспало доволно.
Имам нужда от вратата, която ми открехваше,
за да проникна в твоя свят, тази бучица
зелена захар, окръглена радост. Няма ли да ми дадеш
ръката си през тази
Новогодишна нощ на совите прегракнали?
Не можеш, по технически причини. Тогава
измислям я във въздуха, изплитам всеки пръст,
копринената праскова на твойта длан
и опакото й, страна на синкави дървета.
И ето хващам я и я задържам така сякаш
едва ли не от туй
светът зависи,
смяната на четирите сезона,
пропяването на петлите, любовта на хората.
цитирай
3. sunflower - Ей, благодаря!!!
31.12.2008 12:24
Wildroses, забравила съм да спомена, че превода на стиха по-горе е на Румен Стоянов. :)
цитирай
4. wildroses - ;)
31.12.2008 17:54
А другият е на Стефка Кожухарова. ;))
цитирай
5. sowhat - честита нова слънце
01.01.2009 14:52
да не спираш да грееш и през нея :)
цитирай
6. sunflower - Благодаря, Соу, vetrogon!
03.01.2009 18:07
Честита да е! :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5598401
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031