Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.11.2008 09:44 - Въз-главници
Автор: sunflower Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2631 Коментари: 7 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Възглавници. Ноември минава под знака на възглавниците. Винаги съм мечтала за полупразна стая, с огромни прозорци и много, ама много възглавници по пода.

Както казва една приятелка за себе си и детето – ние си живеем на пода. Искам и аз да живея на пода .... е, поне през някаква част от времето.

Стаята в мечтите ми се различава малко от тази, с която разполагам в момента, но това е добре, защото предполага продължителност на мечтите.

Също така, възглавниците в мечтите ми се различават от тези, които успях да ушия в момента, но последните са ми първите и то с подръчни материали, та ми е простено. Обещавам втория път да проявя повече въображение. Факта, че изобщо ших е особено изразителен. Аз никак не умея да шия. Но пък знам, че ако човек не е по професия шивач, той никога не би се загледал в шефовете на нещо. Още повече, ако е прозаичен на пръв поглед предмет като възглавницата.

Виж, аз не мисля, че възглавницата е прозаичен предмет. Много романтичен може да бъде, всъщност. И много практичен в същото време, независимо от противоречието, приятен на докосване и ... литературен, даже. Да си припомним „Записки под възглавката”.

За мен засега е предмет, удобен за игра на пода и за запълване на празното пространство. Проблема е, че ме бият на дама и на скрабъл в български вариант, докато се излежавам на предмета, но .... ще мине време и аз ще стана още по-добра, и още по-добра и ... ще видят те тогава ....

Наскоро си изброявах наум предметите, към които имам особен афинитет. Тук споменах веднъж щипките, сега стана въпрос за възглавниците и засега се сещам за един трети такъв предмет – чорапите. На чорапите ще отделя специално внимание някой друг път, защото сега говорим за възглавниците, а аз малко се отклоних.

За пръв път се впечатлих силно от възглавнички у един приятел, на когото майка му беше ушила едни невероятни декоративни възглавнички-бижута във форми на листа и животни. Тя, разбира се, беше използвала специални платове и пълнеж и мисля, че беше взела кройките от някакво списание. Поради липса на списание, средства, време и желание и най-вече диван, на който да ги сложа, аз взех непотребни платове от мама и дунапрен от опаковки от фирмата и ....

Абе, много съм горда от себе си, защото е много хубаво да си направиш нещо сам, с двете си ръце. Възглавничките ми може и да изглеждат грозновати в очите на другите, но за мен са безкрайно ценни и мисля да си ги пазя до края на живота си :). Ще ги показвам на внуците и ще казвам – „ето това са ми първите ушити възглавници ... ето, как направи първите си стъпки концерна залял цял свят с пухкави, успокояващи духа и тялото, възглавници-уникати и прославил България на пет океана”. :)

Е, може и да изглежда глупаво да правиш сам нещо, което можеш да купиш зад ъгъла за никакви пари, но .... както винаги съм казвала, искам да се върна обратно към природата и от там обратно към простите неща, които са вършили жените в миналото. Мога да си купя и готова пържола, но тази, която съм направила сама е далеч по-вкусна, мога да си купя и готови сладки, но те са по-скоро отвратителни, отколкото вкусни, мога да си купя и възглавници, но .....

Да не говорим, че механичната работа на ръцете успокоява ума. Имах нужда от успокоение и го получих. Едната вечер шия възгланици, на другата играя дама/скрабъл и ... така :)

А компа събира прах в ъгъла :)



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. benra - хехе
24.11.2008 10:47
и аз обожавам възглавничките.Страст са ми още от детските години.Помня,че тогава имах две любими.Едната беше с розовата пантера Пинко, а другата имаше лице на момиче идве опашки, апликиране върху плата.Когато имах гости първото нещо,което грабваше погледа им бяха именно възглавничките. Веднъж въодушевена от тях реших да си направя възглавница от разноцветни парчета плат.Е, не се получи кой знае каква красота.Но това беше моята възглавница!ТА, смятам,че удоволствието сам да изработиш нещо,с желание, не може да се сравни с това да го купиш.Несравнимо е.
цитирай
2. sunflower - Така е.
24.11.2008 11:33
И се сещам за номер 1 в класацията ми на любими предмети, който не съм споменала по-горе, сигурно, защото е направо малко извън класацията - книгата.
И като стана въпрос за "направи си сам", сега разбирам защо толкова много ми се пише понякога. Може би искам да си направя и сама книга ... някой ден :))))
цитирай
3. benra - ще ще
24.11.2008 15:50
непременно!
цитирай
4. kasnaprolet9999 - Напълно те разбирам
24.11.2008 17:20
Навремето продаваха материали, от които се плетяха възглавнички. Така аз изплетох на една кука от букле две възглавнички, представляващи лъв, подобен на този от самарското знаме и две възглавнички, изобразяващи ретро автомобил. Моите синове ги обожаваха, но от употреба се скъсаха, само една остана.Няма по-хубаво от това, което сам си направиш, защото то обикновенно се прави с много любов и желание за обичани хора и за теб самия. Браво на теб, че се занимаваш и с такива практични неща, когато слизаш от облаците.
цитирай
5. sunflower - Е, да ...
26.11.2008 08:32
от време на време трябва да слизам от тях .... но, обикновено ми е нужна помощ :))))
цитирай
6. viki11 - Шубето изтри коментарите, които го ...
29.11.2008 14:04
Шубето изтри коментарите, които го показват истински!!!!!!!!!:)))))))))))))))))))))
цитирай
7. moliv67 - въз главие
15.05.2010 23:49
спомням си чудесна възглавница. ръката ми- а на нея, главата и. май тя бе възглавка на сърцето ми. спокойна нощ.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5610514
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930