Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.09.2008 22:09 - Трите свята
Автор: sunflower Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2240 Коментари: 7 Гласове:
0

Последна промяна: 26.09.2008 22:13

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Мрачното време предразполага към прибиране вкъщи на топло и вглъбяване в себе си. Когато човек не може вече да раздава себе си на лятото, най-добре е да се огледа, да подреди малко мислите и приоритетите си, да си припомни кой точно е, от къде е тръгнал и накъде иска да върви. Това се прави най-добре до печката, а ако си измръзнал много от студенината на хората наоколо е добре и да се позавиеш с меко одеалце, за препоръчване поларено.

В идеалният вариант, има някой до теб, който ти осигурява спокойствие и пълна душевна хармония, а в по-честия случай, когато ти омръзне да мислиш, си правиш компания с книгата, някоя чаша джин или .... просто Биг Брадър/Сървайвър/Денсинг старс.

На мен и компютъра ми прави добра компания ... понякога даже изтръгвам определени гласове от него, но .... виртуала си е витуал ... най-добре служи на мързящите ги да ползват химикал. Докога ли ще има от последните?

Но с компания или без, най-важното е да откриваме онези неща зад и около Аз-а, които само знаем, че съществуват, но ни е трудно да попитаме някой друг какви са и за какво служат.

Мисля си понякога, че ако не живеeх в нещо подобно на цивилизация и не се бяха опитвали да ме учат как да мисля, сигурно щях да съм отдавна и напълно наясно със себе си и нещата, които искам и щях да ги правя на момента просто ей така, откровено и жизнерадостно. А в сравнение с много други хора, аз все пак правя много от нещата, които душата ми иска. Не живея по определен начин само, защото съм принудена, не виждам други възможности, не виждам смисъл и т.н. Не, че и съм напълно удоволетворена от живота си, но имам доста малки неща, на които да се радвам и планове за бъдещето, в което съм по-удоволетворена.

Но въпроса със съзнателната и несъзнателната част от Аз-а и цялостната личност, все още ме вълнува ..... когато няма какво друго да правя. :)

И си представям цялостната ми личност, не като нещо, което се развива с годините, а като нещо, което си припомням с годините.

Като дете имах много по-малко съмнения в себе си и за света. Нещата бяха ясни и прости и реалният свят не контрастираше чак толкова много на приказния свят в главата ми. Двата свята съществуваха някак нормално заедно. По-късно се появи светът на илюзиите.

В настоящият момент от време „реалния” и приказния свят съществуват отново съвместно в главата ми. Силно се надявам да съм изхвърлила светът на илюзиите от там и да съм се научила плавно да превключвам между другите два.

А напоследък, приказният свят придоби някакъв нов живот. Стана по-ярък и ... по-плътен.

За разлика от светът на илюзиите, който никога няма да придобие реални очертания, приказният свят има способността да се материализира ... при определени условия. Чудя се, дали вече не съм улучила точните ... условия и се опитвам да помня какво правя, за да мога да го повторя, потретя ....

Е, не точно „опитвам”. Всъщност „опитването” е от по-стария ми, по-боязлив период. Сега се чувствам по-твърда и по-смела. Нещо е втвърдило обичайната ми мекота и ... разумност и .... приличам на лудо и остро парче ...  лед за някои, слънчев лъч за други ...

Този, който може да ме докара до състояние лед, губи, този, който до състояние лъч .....

Така е то и с централното слънце. Може да топли, но може и да изгаря. Не трябва да забравям никога втората възможност, въпреки че харесвам много повече първата :)




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tomich - Интересен самоанализ!
26.09.2008 23:16
Интересен самоанализ на Аз-а в условията на мрачно и студено време! Мен не само че ме мързи да ползвам химикал, но ме мързи да правя и самооценка в такова време:) Бих предпочел едно смесено "каре" в добра компания!:)
Всичко хубаво Ви желая!
цитирай
2. anially - Sunflower, какво точно имаш пре...
26.09.2008 23:25
Sunflower, какво точно имаш предвид под "приказния свят"? По-точно кой е приказният и кой е този на илюзиите?
цитирай
3. sunflower - @tomich
27.09.2008 09:21
Ами то и аз предпочитам каре, но като няма се занимавам със самоанализи :)
цитирай
4. sunflower - @anially
27.09.2008 09:26
"Приказния" свят е този на мечтите, които са възможни от една страна, а от друга може да е света на фантазиите или неописуемите със земни думи усещания, за които знаем че са съответно фантазии/усещания. За разлика от света на илюзиите, за който можем да си мислим, че е напълно реален. Светът на илюзиите за мен е например този материален свят, който възприемат много от хората, в който не виждат капчица духовност, а виждат само пари/престиж/къщи с басейни/колите на комшията/ властта над дребните чиновничета и т.н. и т.н.
цитирай
5. anlov - "... нещо, което си припомням с годините".
27.09.2008 09:45
Този израз страшно ми се наби в очи. Много сполучливо си го казала.
цитирай
6. sunflower - ами това е
27.09.2008 10:03
аз съм си същата, само трябва да изчистя мъгливите напластявания от "здравия разум" и изискванията на "социалните взаимоотношения" и поне пред себе си да съм първична и гола цялостна личност :)))
цитирай
7. viki11 - Ау, каква враждебност. Ти си едно ...
29.09.2008 03:23
Ау, каква враждебност.
Ти си едно асоциално същество. Прикрито връждебно ацоиално същество.
Първично и гола цялостна личност
ние къде сме тръгнали да се мерим с тебе, смешници :))))))))))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5598502
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031