Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.08.2008 07:59 - Огъст дзен морнинг
Автор: sunflower Категория: Лични дневници   
Прочетен: 973 Коментари: 3 Гласове:
0



Първо число. Обичам първите числа, въпреки че не съм състезателен тип и никога не съм искала аз самата да бъда първа. Винаги съм си мислила повече за разочарованието на втория и предпочитам аз да съм втора, трета, десета, само и само мир да е и да няма страдалчески физиономии.

Като за днешното първо число ще се опитам негативната ... или по-точно неспокойната енергия от вчера да я обърна в нещо полезно, вместо да се тюхкам. И знам, че ще успея през първата част от деня, но тъй като сега е тази първа част от деня, изобщо няма да мисля за втората. „Този, който живее в миналото е мъртъв, този, който живее в бъдещето още не се е родил, този, който живее днес е истински жив.”

Тя, и приятелката ми каза вчера, че ако спра да съм неспокойна ще заприличам на .... пача, да речем ... и не, че тя точно това каза, ама няма значение ...

Излиза обаче, че жизнеността си има висока цена. Цената е букет от пъстоцветни мисли и желания, които колкото и да искаш да ги смачкаш и да ги хвърлиш на боклука в най-лекия вариант или взривиш с тротил в по-тежкия, те пак избуяват и избуяват и няма отърване. Всичко живо било трева? Ами, да, трева и цветя, само дето не се пушат.

Или трябва да измисля начин да си пуша мислите и да се самозамайвам от тях така, че да избутвам по-леко дните. Ама това ще заприлича на главозамайване, от което може да си падна лошо на д-то, та по-добре да не продължавам мислите в тази насока.

Тази сутрин вече употребих веднъж думата лудница.

Всъщност трябва да си върна дзен състоянието. Но някакъв нов вид дзен трябва да измисля, в който съзнанието не е в покой, а е в постоянна бойна готовност. Или точно това си е дзена, ама аз днес трябва пак го преоткривам.

Мисля си, че в този свят има малко истински неща и дзена е едно от тях. Или дао.

 

 ***

Небето и Земята не притежават хуманност.

Те се отнасят към всички неща

като към жертвено куче,

направено от слама.

Мъдрецът не притежава хуманност.

Той се отнася към всички хора

като към жертвено куче,

направено от слама.

 

Пространството между Небето и Земята

не е ли като

в ковашки мех и флейта?

Пусто и неизкривено –

колко е по-голям тласъкът,

толкова е по-силен дъха.

 

Който много говори,

стига до задънка.

По-добре е да има мяра.

 

 

Та, като стана дума за многоговоренето, я да млъквам и да се захващам за работа.

 

 

 



Тагове:   морнинг,   Огъст,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sowhat - права е приятелката ти
01.08.2008 08:40
знаеш ли моята лична цифра е 1- нямам проблем с единиците , още от училище. някак си едно такова ти става - хем знаеш много хем си споделил с приятел знанието си хем са те наказали :)
пък то цена винаги си има. и за първия и за втория, нали?
цитирай
2. sunflower - мойта май е 3
01.08.2008 09:06
или 5 (ако смятам цялата дата на раждане).
разбирам какво ми казваш обаче. аз съм само малко по-дипломатична и прикрита, може би, затова понякога ми се разминава наказанието, ... само чувството за вина малко по-трудно ме напуска :))))
иначе всичко си има цена, да! :)
цитирай
3. viki11 - 5 е числото на големи трудности. ...
04.08.2008 17:25
5 е числото на големи трудности.
Моето е 4, малки трудности
Като те гледам 5 си, защото 3 е числото на победата. Не си такъв човек.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5614624
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930