Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.07.2008 07:37 - Някои бележки за тазгодишната почивка на море
Автор: sunflower Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1037 Коментари: 6 Гласове:
0



Слязох от над 2000 метра височина до кота 0 за един ден. От кристално чиста, сладка и ледена вода до солена, морска, 24-градусова и неособеночиста вода. Лошото на първата е, че не можеш да се къпеш в нея, лошото на втората е, че е много гадна на вкус.

На първото място хубавото е рядката населеност или по-точно честота на разпространение на преминаващите туристи, докато на второто е гмеж от многезични туристи-новобранци или рецидивисти във всички възможни тенове на човешката кожа. Хубавото на второто място е, че виждаш свят и ако квартирката ти е малък, тих и зелен оазис в центъра на града, успяваш да си починеш къпейки се, потъмнявайки и пазарувайки на воля.

Тръгването в 11 ч през нощта за морето беше успешно, докато не излязохме извън града. Там установихме, че над пътя, който в никакъв случай не е лишен от дупки с правоъгълно отрязани краища, очакващи запълване, което така и не се случва в близките 7 дни, се стеле рядка мъгла.

Пътувала съм в различни тежки условия, но в толкова тежки, не бях пътувала. През деня беше валяло, а преди това асфалта трябва да е бил добре нагрят, та от изпаренията предполагам, се беше образувала тази мъглица, от която пътя просто не се виждаше на места. Трябваше да се движим или като костенурки или на магия, защото от последното ми минаване точно на този път знаех, че освен множеството малки има една особено голяма яма някъде по трасето, но не помнех точно къде.

Отгоре на всичко зетя се беше върнал от нощна смяна и почти не беше спал през последните 36 часа. Шофираше за морето за втори път в живота си. Караше освен мен и любимата ми и единствена сестра и трите ни хлапета. Ох!

Криво-ляво, с много набиране на волана и взиране през предното стъкло от негова и от моя страна, минахме първата и най-опасна част от трасето. Следваше да следваме внимателно указанията на пътните табели, защото пътя на никого не беше известен наизуст. Чак на Стара Загора се изгубихме.

Е, не се изгубихме, а можеше да се изгубим, ако не беше зоркия ми поглед, който забеляза, че името „Бургас” беше изчезнало от табелките. Върнахме се, пак сбъркахме пътя, въпреки че питахме на бензиностанцията, пак се върнахме, но аз вече се бях ориентирала, защото се сетих, че точно след тази бензиностанция спахме на полето при първото ми и последно пътуване на стоп до морето и хванахме правия път.

Пристигнахме благополучно в Приморско и за около 15-20 минути си намерихме квартира. Веднага щом оставихме багажа и отидохме за закуски, срещнах и първия познат, въпреки че кракът ми стъпваше за пръв път в този град. Абе, чух, че някой вика името на детето, но ми прозвуча толкова нереално в този ранен час на деня, на това място, че просто го пропуснах покрай ушите си. Но после случайно видях кой викаше и познах Началника от Пловдив. Щяхме да пием после по водка някъде с него, но не пихме.

И дните се заредиха: рано ставане, кафе от 30 ст. от машината, плаж, обяд, спане, кафе 3 в 1 от 50 ст. от машината,  единия ден пак на плаж, на другия размотвация из магазините, като предпоследния ден ходихме да видим и Китен и вечерите пак разходки и по ракия (55-градусова, от 100 г се напивах като пич) и салатка на терасата.

Мислех, че сестра ми и зет ми и хлапетата може да ме изнервят на моменти, но не би. Аз ли се бях настроила на почивка, или всички бяха по-спокойни от нормално, не знам, но всичко мина по мед и масло. Най-малкият даже ме радваше доста и накрая станахме приятели. Предвид колко диво и трудноконтактно хлапе е .... Все пак през повечето време висеше на ръцете или раменете на майка си, та не сме били често заедно

Още на втория ден направих традиционното губене на мойто си дете и Ада за сетен път се разтвори под краката ми. Просто няма начин поне веднъж за почивка да не я загубя от поглед. Намерихме я след 5-10 минутки, но на мен ми се видяха 5-10 вечности.

Морето беше бурно през повечето време. Не знам дали улучихме кофти момент или на Северния плаж все така си духа. Южния обаче ми се видя по-кофти. Еййй много плаж в този град, много чудо, а и имаше къде да си сложиш твой чадър. На някои места си е проблем и изобщо много ме дразнят с тези чадъри под наем. Не знам дали това го има някъде другаде по света по такъв груб начин.

Другото, което изненадващо установих, че ме кефи, беше шопинга. По принцип изобщо не съм шопингов тип - влизам с конкретна цел в магазина и го напускам в момента, в който съм взела каквото ми трябва и съм си платила. Там обаче имах предостатъчно свободно време и хлапе в силно консуматорски период. Също така, имах зет с кола, който можеше да натовари повече багаж, отколкото бях закарала. Няколко чудесни съвпадения, които резултираха в рязко намаляване на авоарите ми.

Обаче си купих убийствена оранжева рокля на маркаритки и одеалце от полар, за каквото си мечтаех отдавна.

За да не затъпея съвсем от къпане, печене и пазаруване се опитах да чета, но тази година резултатите в тази дисциплина ми бяха много ниски. Все пак, четох освен Юнг и Уди Алън, който е голяма откачалка и аз съм му голям фен.

На връщане пак тръгнахме през нощта /100 пъти по-добрия вариант, защото няма движение и не е жега и децата спят през половината време/ в 3:30 часа, но и този път зетя не беше спал - най-вероятно от напрежение. На първата бензиностанция след Бургас ни се изгубиха фаровете. Хм. Е, да кажем, че беше сравнително леко премеждие, при положение, че оставаше половин час до изгрев слънце. Карахме на габарити и дълги известно време и после всичко беше наред. Даже никъде не загубихме пътя.



Тагове:   море,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sowhat - по всичко личи
18.07.2008 11:22
че отпуската ти е минала приятно :)
цитирай
2. sunflower - ами ...
18.07.2008 11:23
прилично мина.
не, че не можеше да е и по-добре, ама хайде да не сме твърде алчни :)))
цитирай
3. strianakiev - Радвам се, че ...
18.07.2008 16:18
сте отново сред нас жизнерадостна и готова за нови подвизи...Добре дошла..
цитирай
4. анонимен - sun
19.07.2008 11:48
sun-ima mesta,kydeto morskata voda e bistra kato v basein-edno takova e na kavacite i veselie.
цитирай
5. sunflower - Добре заварил, Страхиле!
20.07.2008 11:55
наистина съм жизнерадостна и готова за нови подвизи :)
цитирай
6. sunflower - предполагам, че има
20.07.2008 11:57
явно трябва да ходя на по-ненаселени места :))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5599303
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031