Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.06.2008 22:53 - Кратък обзор на мислите от седмицата
Автор: sunflower Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1335 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 27.06.2008 22:55


Беше интересна седмица. Изключително интересна. И в реален и във виртуален аспект.

Такива филми, в каквито те вкарва реалността няма да видиш никога на екрана, а в нета  .... за него не ми се говори  ...  

От една страна видях много интересни неща, от друга – осъзнах.

Обичам да се осъзнавам ... от време на време. А най-обичам да виждам как и в най-дълбоката ми заблуда, винаги е имало едно никога незаспиващо око вътре в мен. Не знам кой и как го е сложил там вътре, но съм му безкрайно благодарна.

Опитах се вчера да разкажа на един човек за това .... нещо-като-око вътре в мен и ми се видя трудно. Нарекох го първо „стълбче”, за което се хващам в трудни моменти, после го кръстих „инат”, после мантра: „Ще се оправя, каквото и да стане”, после ... се отказах. Тя, все пак, ме разбра, но не виждам разбирането да и помогне.

Преди си мислех, че да осъзнаваш проблема, значи да решиш проблема. Но, не е точно така. Има проблеми, които са осъзнати и въпреки това си остават нерешени.

Не знам още защо е това. А и като се замисля, ако не осъзнаваш, че имаш проблем, имаш ли го? Какво значение има, ако някой друг си мисли, че ти имаш проблем?

Осъзнаването вероятно е само първата стъпка, както при алкохолиците, но .... съвсем не е последната.

А като знам, че само съм подозирала с години, че имам проблем и чак след това съм го осъзнавала, ... ами че то може да отнеме години и решаването му, след осъзнаването .... Както и да е, те, проблемите, са затова – да се решават, и без друго са солта на живота и какво бихме правили без тях?

Не, че точно в момента се усещам да имам проблем. Нямам. А и кой може да има проблеми на два джина??? :)))

Ох, забравих, че някои пият от мъка, други от радост, а трети от сутринта. :)

Не съм много наясно с това положение, защото точно от мъка никога не съм пила, а от сутринта - също. Пила съм щото съм била нервна и ... помага, но, мъка? Хм ....

Да цитирам Платонов:

На Чагатаев мъката му беше омръзнала още от детинство, а сега, когато беше станал образован, когато хората и книгите го бяха научили да се бори за щастието на хората, скръбта му се струваше простащина и той реши да изгради в родината си щастлив свят, защото иначе не разбираше какво да прави в живота и защо да живее.”

Не съм прочела още повестта и не знам какъв щастлив свят е успял да изгради в родината си Чагатаев и дали изобщо е успял, но тези думи ми влязоха много надълбоко в душата, защото ... те всъщност винаги са си били там, но не така ясно формулирани.

Тези дни попрочетох малко и от Юнг пак. При него пък ме впечатли следното:

„... индийския афористичен въпрос: „На кого му трябва повече време, за да постигне съвършенството: на човека, който обича Бога, или на онзи, който го мрази?” А отговорът е: „На този, който обича Бога, са му нужни седем прераждания, за да постигне съсвършенство, а на онзи, който мрази Бога, само три, защото, който мрази Бога, ще мисли за него повече от онзи, който го обича.”

Т.е. това съвсем не е мисъл на Юнг, но и неговите ме впечатляват силно.

А що се отнася до мразенето .... нямам много опит в тази област, но определено винаги съм знаела, че ако мразя някой ще мисля много повече за него, отколкото ако не мразя. С риск да чакам още седем прераждания ... не мога да вървя срещу природата си. :)

Съответно, сега се сещам, че в любовта си, понякога може да изглеждам като средновековен инквизитор, но .... това ще да е от лекото разминаване в понятията ...  :)

Е, да кажем, че достатъчно спамих за днес ... :)



Тагове:   обзор,   мислите,


Гласувай:
0



1. sowhat - е то тва ако е спам. . . понякога е т...
28.06.2008 08:40
е то тва ако е спам...
понякога е трудно да си направиш вивисекция и да си развееш вътрешностите - сигурно тогава наистина ще те обявинят че правиш спам.
цитирай
2. sunflower - пуснах 3 поста за един ден
28.06.2008 10:02
затова викам, че спамя :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5614136
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930