Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.06.2007 11:51 - Лоша съм
Автор: sunflower Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2127 Коментари: 11 Гласове:
0

Последна промяна: 28.06.2007 13:36


Той каза, че съм лоша. Каза даже, че съм „урсуз” ... в речника пише, че това означава: лош, проклет, злобен и инат. :) Ще си затворя очите за „злобен”, докато за останалите ..... само ще се ... ухиля зловещо :)))   Истината е, че отдавна не ми бяха правили такъв комплимент. Преди време се заканих да не бъда добра и явно постигам някакви успехи. :) Много съм доволна!   Май наскоро осъзнах напълно ясно как идеята за „добротата” се използва, за да се водят хората за носа и после да се тъпчат с кубинки: „Ако слушкаш, мама ще ти купи сладолед”, „Ако ми се подчиняваш безпрекословно, ще ти вдигна заплатата”, да не говорим за най-ужасния вариант: „Ако направиш еди-какво си, няма повече да те обичам.”   Ако човек е оставен напълно свободен, доброто ще извира от сърцето му свободно, а не само, за да се опитва да следва правилата на другите, за да е „добър” в техните очи.   Веднъж поне вече го казах, но ще повторя и потретя, докато стана и съвсем досадна, освен лоша  – „добротата” без да е съчетана със „сила” върши само зло. Зло и за другите и най-вече за самия човек. А ако някой сам не може да се погрижи за себе си, как да очаква другите да се грижат за него?   Докато сме на тази земя ще сме дуални и да убеждаваме сами себе си, че у нас има само добро е голяма илюзия.. Имам опит с илюзиите иначе, няма спор. Напоследък поддържах много успешно илюзията за „добро момиче” и на живо и във виртуалното пространство. Време е да я разваля и заради себе си и ...  заради другите.   Номера трябва да е да живееш в някакъв относителен мир /след много борби :)/ и с ангела, и с демона у себе си. Няма как да е жив само единия от двамата, и може да няма как да се разбират напълно, но .... нека опитите продължават в тази насока, а не в насока унищожаване на демона ... или ангела, че има и такива случаи.   Йейтс го е казал така:   „Не вярват в нищо най-добрите. Злите пък
са пълни с целеустремена страст.”
  ... дали не е по-добре човек да е пълен с целеустремена страст, отколкото да не вярва в нищо? А защо не, да си пълен с целеустремена страст за нещата, в които вярваш?   А пък в Междузвездните казват така:   „И нека силата бъде с теб!” ... а не, ‘добротата” :)




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. milionche - Съни, а силата не е ли
28.06.2007 12:02
всъщност в ....добротата?!
цитирай
2. sowhat - в този ред на мисли
28.06.2007 12:05
не съм добра .
урсуз съм.
имам собствена позиция ,совствено мнение и собствен мироглед.
правя каквото си искам.
не посягам на чуждата свобода ,но не позволявам да посягат на моята .
и ако за мен свободата е усещането вътре в мен за граници рамки и допирни точки ,бих прегазила жестоко този ,който се осмели да прекрачи границата .
ако да си добър значи да си постелка за чужди илюзии ,тогава не ,не съм добра .
и още -знаеш ли сънка -един ден пътувах с колежки в такси .и като много жени на куп естествено клюкарстването не се разминаваше .та по едно време едната се изцепи :
Тя ,примерно Валя -не те харесва.
обърнах се и й отговорих:
Виж сега драга ,искрено щях да се притесня ,ако ме харесваше .Защото човек не може и не бива да се харесва на всеки .
Не бива да е удобен на всеки .
Защото ,ако съм удобна на всеки ,значи че съм се превърнала в домашен подпетен пантоф.

п.п. бъди здрава
цитирай
3. sunflower - Milionche, sowhat е отговорила ...
28.06.2007 12:21
... до голяма степен на въпроса ти.
Силата е в свободата, ... а истинската свобода в крайна сметка води до добро.
Хората всъщност вършат хиляди глупости, за да запълват празноти в себе си, а празнотите са илюзорни, ... но явно и през това трябва да се мине ...

sowhat, .... нямам какво да добавя :)))
цитирай
4. buboleche - И аз съм
28.06.2007 12:28
същото говедо. Ама много си се харесвам. Даже се обичам такава. :)))))))
цитирай
5. sunflower - Не е лесно ...
28.06.2007 13:36
... човек да се научи да обича себе си. :)
цитирай
6. анонимен - „добротата” без да е съчетана със ...
28.06.2007 13:47
„добротата” без да е съчетана със „сила” върши само зло. Зло и за другите и най-вече за самия човек.
Напълно го споделям.
цитирай
7. milionche - Чакайте, момичета!
28.06.2007 14:40
Не измествате ли донякъде темата?! Свободата си е свобода и аз споделям всички гореизложени мисли за нея! Все пак - според мен- добротата може да прави човека силен, а лошотията.....дори и в България- меко казано- трудно!
Остава личния избор! Поздрав,
цитирай
8. анонимен - Помните ли, имаше едно анимационно ...
28.06.2007 15:28
Помните ли, имаше едно анимационно филмче за един "добър" човек, с когото всички споделяха проблемите си, след което на тях им олекваше товара, а той ставаше все по-прегърбен и по-прегърбен...
цитирай
9. chochy - Днес ме е хванало кофтито настроение,
28.06.2007 16:36
обаче да ти кажа,много съм съгласна с теб.Не може да си добър за всички,както и всички да те харесват.В крайна сметка и аз не харесвам всички.
цитирай
10. анонимен - добротата
28.06.2007 17:21
не означава да се постелеш като килимче, за да могат другите да стъпват на меко, а и всеки си я тълкува, както му е изгодно.Например, добър ли си, или лош, когато не даваш дозата на наркоман?
Да не говорим пък за "особеностите на националната ни доброта" - границите са от пълна наивност, до скептично преценяващо примижало око, но това е по-встрани от темата.
Иначе вярвам в силата на доброто.
цитирай
11. анонимен - Убедена съм, че да си добър е нещо ...
23.07.2007 17:27
Убедена съм, че да си добър е нещо като да си удобен! Ако си удобен, на теб няма да ти е удобно със сигурност! Не е лесно да ти е удобно!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5599241
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031