Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.05.2007 11:54 - Писмо от Индия
Автор: sunflower Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2192 Коментари: 10 Гласове:
0

Последна промяна: 23.05.2007 12:09


Преди седмица се запознах с един индиец. Съвсем по служебному, но за щастие превеждах на малкия шеф. Това ще рече, че се чувствах свободна да говоря на странични теми по време на обяда. Възползвах се веднага от тази възможност – сигурна съм, че не се случи случайно, а и от друга страна, неписан закон във фирмата гласи „Да не се пропускат шансовете”. Е, този израз от служебния фолклор има съвсем конкретен неособено-приличен смисъл и в общия случай важи за командировките, но става и за други неща.
 
Първото нещо, което ми каза като се запознахме и чу името ми всъщност беше, че в някой предишен живот съм живяла в Индия. Тъй като позволявам у мен да живеят и един скептик и един вярващ, скептика се усмихна твърде подозрително, а вярващия си каза: „Да. Защо пък да не е вярно?” А той още не беше чул за интересите ми към тази страна и ученията/религиите, които се ширят там. 

Като започнахме да обядваме, ми се искаше преди всичко да го разпитам за разбиранията му по някои духовни въпроси, но за да не атакувам фронтално и за да предизвикам доверието му започнах с твърдението, че един от най-любимите ми поети за всички времена е индиец. Любопитството му веднага беше възбудено и като казах, че става въпрос за Рабиндранат Тагор, го усетих колко доволен остана. /Ха, да не говорим колко сигурно му се е потвърдило подозрението, че съм живяла в Индия преди! :)))/От литературата плавно направих преход и към религията им и разбиранията му за света и проведохме един наистина много интересен разговор. За да не го предавам целия ще кажа само за някои от нещата, които ме впечатлиха. 

Според него трябвало на всяка цена да посетя Делхи, за да видя как хора от най-различни националности и вероизповедания съжителстват мирно – това била една от отличителните черти на града. После го попитах за бума на духовните учения на запад през последните години и съответния бум от западняци търсещи просветление на изток. Той потвърди моето мнение, че да пропътуваш хиляди километри, за да търсиш гуру, който от горе на всичко може да поиска от теб да му дариш всичките си материални ценности е доста голяма глупост – дори нарече тези хора с един много точен израз „escapers” – бягащи от действителността.  Според него, човек трябва да прави това, което трябва да прави, т.е. да изпълнява дълга си и това е всичко. Съгласи се с мен и, че духовното развитие е нравствено развитие и никакви практики не помагат, ако не ставаш все по-добър и по-добър човек. Призна ми, че и той самият не медитирал особено често, но и медитацията не била точно това, което си представяли повечето хора ... Най-общо казано – нещо като дзен будистите …. или беше някой, който прилича на дзен-будист: „Като ти се яде - яж, като ти се медитира – медитирай. Най-важното е да не се колебаеш.” 

Ако трябва да бъда честна, имах вътре в себе си някои възражения за твърде праволинейните му разбирания по отношение на дълга на човека, но не исках да влизам в спорове. Той толкова много ми се зарадва като му казах, че съм чела Бхагаватгита, че ми извади от сакото си едно джобно издание на „Гита”, както сам я нарече, на хинди и като ми го показа обеща да ми изпрати същото на английски. Първоначално искаше да ми изпрати нещо на Тагор, но аз му се похвалих, че и преди него съм срещала индийци и чрез един от тях съм успяла да се снабдя с цели три стихосбирки на Тагор на английски, едната от които е „Гитанджали”. /Ей, голям кеф е да можеш да се изфукаш. :)/

Дадох му e-mail адреса си и днес имам вече второ писмо от него, в което се казва следното: „Твоят интерес по такива въпроси и знанията ти ме изненадаха приятно. Те показват само, че независимо от коя страна сме, каква религия или на каква област принадлежим, нашите умове по един и същи начин търсят мир, просветление и свобода от световните конфликти.” Е, много му се зарадвах! Замислих се пак за евентуалния си предишен живот в Индия и се сетих за още един човек, който познавах и беше почти индиец - всъщност произхода му беше доста омешан между индийски баща, майка французойка, баба англичанка и другата ... вече не помня от къде. Този човек беше единственият от всички, с които контактувах за 3 седмици командировка в Лондон, с който станахме приятели и после дълго време си писахме. И аз не знам как стана – и той ме хареса, и аз го харесах и независимо от голямата разлика във възрастта ни – около 20 години, имаше много неща, за които ни беше приятно да си говорим. Даже не засягахме особено духовни теми, а просто човешки такива ... Абе сигурно не е случайно, че срещнах толкова индийци (е, не повече от 3-ма, 4-ма, но за България и това си е много) през живота си ... като и англичани, де ... 

Остава да ида да видя и Индия някой ден. :)   Ето снимка на „Входа” и :)

image   http://www.trekearth.com/gallery/Asia/India/photo40456.htm  


Тагове:   писмо,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. monnio - :)
23.05.2007 12:16
те индийците като китайците, към 1.3 милиарда...и други ще срещаш...ама не им се връзвай за прераждането;)
цитирай
2. sunflower - Хъм ...
23.05.2007 12:18
... у теб май само един скептик живее. Не му се давай, няма живот без вяра :)))))))
цитирай
3. roksolana - :)
23.05.2007 14:13
То никой човек не е случаен в живота ни, та камо ли 3-4 индийци в България! :)
Усмивк за теб! :)
цитирай
4. sunflower - Знам, Roksolana :)))
23.05.2007 14:28
Няма нищо случайно. :)
цитирай
5. анонимен - според мен
23.05.2007 19:06
те е свалял :)) което не е чак толкова лошо :)
кама сутра ,ала бала :Ppp
цитирай
6. sunflower - Не ме сваляше, сокче.
23.05.2007 23:11
Говорихме си за духовно развитие, но ти едва ли се интересуваш от такива неща, така че, защо не смениш канала отново? :)
цитирай
7. анонимен - :(
23.05.2007 23:13
:(
цитирай
8. анонимен - btw
23.05.2007 23:14
никога не може да знаеш какво се върти в ума на един мъж говорещ с жена :)))
sorry sorry
сменям канала :)))
цитирай
9. sunflower - В общи линии знам ...
23.05.2007 23:20
... какво се въри в ума на един мъж, говорещ с жена, защото то хич не е трудно да се досетиш. Мъжете са просто устроени същества в общият случай, в което, разбира се, няма нищо лошо, аз лично ги предпочитам пред жените :)))))
цитирай
10. zorro998 - интересна сплав са това индийците
24.05.2007 00:18
чудно е какво му дава правото да претендира, че си живяла в неговата страна в предишен живот !?

на мен ми се е случвало етнически арменец идващ от армения да се кълне, че виждал у мен арменска кръв - ха-ха-ха.

едва не му отговорих , че по-скоро баба му е била на море в България и за това така му се струва.

и гърци са ми разказвали, че задължително съм бил и грък преди ха-ха-ха

което не ме ласкае особено, но нека си фантазират.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5611112
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930