Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.10.2006 11:23 - Да гледам ли театър или да играя в него
Автор: sunflower Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3352 Коментари: 12 Гласове:
0

Последна промяна: 27.10.2006 11:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Седмицата беше прекрасна с тези летни температури и ние с мойто дете се възползвахме максимално. Всеки ден се разхождахме навън, аз една вечер ходих на театър, а вчера бяхме и на цирк. Мисля да кажа няколо думи за театъра. По принцип хич не обичам някой да критикува, още по-малко аз, и то – театър, но ..... това ми се споделя .... Едно от най-силните въздействия, които едно изкуство може да упражни върху мен, е това на театъра. Вероятно заради живите хора, които го правят, заради съчетанието между написано слово, режисура, игра, а може и танц, и песен, ...  атмосферата в залата – реакцията на публиката и т.н и т.н. Всичко това е една магия и за съжаление, за да се получи, трябва много неща да са изпипани докрай. Ето, в конкретния случай, гледах една пиеса на Станислав Стратиев, която не беше никак лоша. Твърде българска е, и хумора и е черен и горчив - преполагам, че трудно биха я разбрали в много други държави по света, но като за тук, си е добра пиеса. Артистите, също бяха добри. Добри, но ... тук идваме до но-то .... бяха привъзрастнички. Двама от тях бяха много известни артисти, снимали са се и в много филми, но ... единия беше над 70 годишен (не искам да споменавам имена, защото наистина не искам да звуча конкретно критично), а другия малко по-млад. Проблема ми беше 70-годишния, защото той просто ... фъфлеше. Не можеше да изговаря правилно всички думи ... и гласът му беше сравнително слаб, а за театъра е важно да имаш хубав и силен глас ... поне според мен. И можете да си представите какво въздействие оказваше това върху магията. Кофти .... слушах, гледах, смях се, ... но ... фъфлещия му глас просто внасяше дисхармония и разваляше цялата магия. Не знам, аз ли съм станала претенциозна, театърът ли ни е в упадък или просто защото сме в провинцията, тук просто идват по-слаби трупи ... Сигурна съм, че има много млади актьори, които биха могли да ме омагьосват по-добре, но се чудя къде са? Да не би да се тълпят само в столичните театри, които не гастролират? Трябва ли да ходя до София да изгледам един хубав театър? Не че не съм го правила – правила съм го, и  повече от доста софиянци сигурно съм гледала театър, но .... що не гастролират повече трупи и с по-млади хора, се питам ... Остава ми една алтернатива де – да се върна в аматьорския театър на читалището и сама да изграя, та да видя аз каква магия мога да измагийствам. :))))))))  


Тагове:   Него,


Гласувай:
0



1. sunflower - Не ходиш, защото имаш избор ....
27.10.2006 11:57
... тук като идват две, три трупи на година ... как да не потопя зажадняло за театрално изкуство сърце в магията .... сигурно затова се дразня като ми я развалят. :)
цитирай
2. анонимен - :)))
27.10.2006 12:02
Преди седмица бях на една постановка - "Спи с мен". Хубаво беше, само дето се бях настроила за комедия, а тооо ... излезе психо-драма! :) А само да се похваля ;))) утре мисля да ходя на цирк! Но ще видим .. май плановете ми ще се объркат.
цитирай
3. dosheva - :):):)
27.10.2006 12:09
Наскоро имаше един гостуващ театър в Бургас. И пиесата и актьорите бяха много обещаващи. Докато се наканя да купя билети и баха свършили. Продавали са и на правостоящи, аве залата е била препълнена. Имало е две представлиния - и за двете е било така.
Идеята ми е следната, ако е имало толкова много хора, които искат да купят билети, защо не направиха четири представления. Имат график - да, но според мен по принципите на пазарната икономика - търсенето определя предлагането, и дори да е обратното, но двете неща трябва да се докосват. Актьорите не трябва да се оплакват за субсидии, а просто да направят анализ на пазара, добра реклама, предварителни продажби /за да могат да организират графика/ и нещата ще се наредят.
А пък...после публиката не ставала, не била културна. Повечето ми познати са намразили театъра заради училището. Звучи абсурдно нали. НО всички сме ходили на някакви досадни театри, които искали да гледат годпожите ни за баз пари, и които не са за възрастта ни. Сбъркана е организацията и много се оплакват. ПРИ цялото ми уважение кам актьорите - не им е лесно сигурна съм, но на кой му е.
цитирай
4. babs - Тук има много хубави пиеси, особено в Сатиричния.
27.10.2006 12:59
Но там, също така, играят и Калоянчев и Мутафова. Те играят много добре и с голямо старание, но уви, също фъфлят. Просто, годините не прощават. Ето линка да погледнеш.
http://www.slovo.bg/satirata/program/200611.ht

Успех :))
цитирай
5. sunyto - Поздравявам те!
27.10.2006 14:04
Туку що разгледах блога ти.Случвало ли ти се е ,когато прочетеш нещо страхотно да си кажеш:"Боже и аз съм си го мислила това не един път,но не съм се сетила да го формулирам така добре!"Е,докато четях си го казах не веднъж.Не бях чувала за група Любе...но онази песен...сви ми се стомаха..:)Харесвам лекият ти и привидно небрежен,но всъщност много интелигентен стил на писане.Иска ми се да ти кажа още много неща,но напоследък все не ми достига времето и сега пак трябва да бягам на работа...:)Изпращам ти много от слънцето което наднича през прозореца ми,слънчогледче...:)
цитирай
6. sunflower - Леле, леле ...мерси много :))))))
27.10.2006 14:18
Скоро не се бях изчервявала от толкоз мили думи :))))

Малко сме адашки с теб, Съни - първите три букви .... и усмивките дето раздаваме :)))))
цитирай
7. amrak - не..ми Съни стига де... неможе да бъде
27.10.2006 21:03
хахахаххаххаа.../ отваря вратата на терасата и скача / ахаххаха... ми заповядай на село ми на събор и празник.. читалището праим чудни чудни чудни.. имате спешъл покана всеки който желае да гледа и играе.. че като се съберем в читалището не минава без да се преоблечем и да пощръклеем ахахахаххахха и дрешки има и кандидати хихи :)
цитирай
8. sunflower - Искаш да кажеш, че и ти ...
27.10.2006 21:05
... си играл? :)
цитирай
9. amrak - ахм..
27.10.2006 22:11
не играл Съни.. играем си там на село.. читалището, правим съборите.. купон правим.. и на нас си де.. сега се зарибяваме да снимаме филмче.. спастрихме някоя парица и купихме камера :))
цитирай
10. sunflower - Супер :))))
27.10.2006 22:18
Ако имате нужда от женски образи, непременно да се обадиш :)))))
цитирай
11. manofsorrow - Хм, не зная.
27.10.2006 23:04
Както казва театралният кур`и`фей Петър Тосков - Абе, кажи му актьор и не го обиждай повече...
цитирай
12. amrak - :) хих
27.10.2006 23:08
с удоволствие :) ... още го имаме като идея.. дано си направим някое парти
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5610988
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930