Постинг
27.09.2006 19:09 -
Опит за реабилитация на една дума
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2280 Коментари: 9 Гласове:
Последна промяна: 27.09.2006 20:14
Прочетен: 2280 Коментари: 9 Гласове:
0
Последна промяна: 27.09.2006 20:14
Думата е Любов и напоследък много девалвира, затова ще се опитам да я дефинирам и реабилитирам поне за себе си, пък ако успея и за някой друг, добре дошло. Не притежавам достатъчно опит и мъдрост, затова ще се позова и на някои други източници.>
И така, като се каже Любов първата асоциация, която се прави е за историята на двама души дето се срещнали, влюбили са се взаимно, минали през някакви препятствия, но се събрали на края, голяма сватба, деца и щастлив живот до края на дните им. Да, ама не. Тая история, особено до половината, приключваща със сватбата, е от някои произведения на изкуството и всички сапунки (сапунките нещо не мога да ги броя към изкуството, затова ги споменавам отделно). В реалния живот и да се е случила няколко пъти, то това трябва да е било с много сериозни усилия полагани и от двете страни. Някои хора правят разлика между думичките Любов и Обич и слагат етикета “Обич” на чувствата си към най-близките роднини като родители и деца, а етикета “Любов” на чувствата си към явния спътник в живота или тайния спътник или и към двамата едновременно (в някои много редки случаи сигурно). Аз нещо такива деления не мога да правя. Знам само, че на млади години живеех с илюзията за съществуването на “Голямата Любов” някъде там навън в света, после разбрах, че по-голяма любов от тази към детето ми едва ли ще изпитам, а сега ... после ще поговорим за сега. Така че, аз ще говоря само за думата Любов, но ще визирам и всички чувства на обич, които човек е способен да изпитва към близките си, защото Голяма и Специална и Незабравима и Безсмъртна Любов към един човек ... няма ... според мен, има само моменти на влюбеност и страст ... и толкоз.
Та, Любовта в съвременния свят, както казва един любим мой автор, е в криза. От както Фройд се опита да ни убеди, че хората действат, водени от инстинкта за сексуално удоволетворение, който обществото едва удържа под контрол, повелята на Христос на обичаш ближния си се смята за психологически невъзможна. Но, дали е така?
Ако се върнем доста назад във времето ... още във ерата на Ведите, ще видим, че според тях ние не сме пасивни наблюдатели на действителността, а нейни създатели. Както тук в интернет пространството аз мога да си създам блог и да събирам в него всякакви неща, които обичам и да правя неща, които обичам, така и в реалния животм, всеки би се чувствал най-добре, ако се обгради с неща и хора, които обича и това е напълно постижимо. “както светлината струи от огъня, така действителността струи от нас и ние избираме дали да излъчваме любов или не-любов.” Това е едно на ръка, другия интересен момент е моето Истинско Аз. Както вероятно сте забелязали, живота си тече, всичко се променя и ние се променяме. Да, обаче колкото и да се променяме у нас винаги остава нещо непреходно. От как се помня обичам да чета и пиша, например, и сигурно ще си умра с тая любов, така и с любовта ми към планината и морето и т.н. Другото, което обичам е да се влюбвам ... много пъти съм се влюбвала и май не съм престанала и сега ... е, питам се, какво е това нещо, тази нужда у мен – да се влюбвам .... може би е факта, че като съм влюбена се чувствам най-жива, най- вдъхновена и целият свят е друг, по-истински ... това е факт и аз не мога да го отрека и да го забравя .... друг факт е и удоволствието, което изпитвам при един добър секс ... и ако този секс е правен в състояние на влюбеност ... лелеееее. :))) Да, обаче кой е този дето изпитва тези чувства, който обича разни неща непреходно и обича да обича ... това съм Аз и вероятно това е Истинския ми Аз, непреходния. Та, този Аз, непреходен и жив, според мен е направен от нещо ... нещо като Любов, .... Любов, която е Живот. >
“Ако вие сте златен пръстен, златен часовник, златна верижка, можете да кажете “Аз съм пръстен, часовник, верижка”, но това са временни форми. Истината е, че вие сте просто злато – това е вашата същност и формата няма никакво значение.” > казва Дийпак Чопра.
Помислете си само как всички хора по света по много подобни причини се радват и страдат, обичат и мразят, не се ли замисляте дали това нещо вътре у тях, което преживява тези неща, не е ... едно и също, а това, че всички имаме различни характери, социално положение и интелект са подробности .. . временни форми. Е, на това непреходно нещо вътре у нас аз му казвам Любов и си казвам, че Аз съм Любов и не очаквам да намеря Любовта някъде другаде освен у себе си. Мога само да раздам тази у себе си, на когото поискам и мога да се насладя на Любовта, която той поиска да ми даде. Разбира се, мога да се опитам и да убия Любовта вътре у себе си, но това ще значи да убия .. .живота у мен. >
“Животът е Любов и любовта е живот. Какво крепи тялото, ако не любовта? Какво е желанието, ако не любов към собствената личност? .... И какво е знанието, ако не любов към истината?
Начините и формите могат да бъдат грешни, но мотивът зад тях е винаги любов - любовта към мен и моето. Мен и моето могат да бъдат малки, както и могат да експлоадират и да обгърнат Вселената, но Любовта остава.”
Нисаргадата Махраджи
Е, предлагам да експлоадитаме и да се чувстваме като мен, Вселената, ... пък тогава да видим ... :)))))))
Онгъл - славянска или агъл - турско-тата...
На какъв език са говорили българите на А...
Откъде руски депутат знаел преди всички,...
На какъв език са говорили българите на А...
Откъде руски депутат знаел преди всички,...
Навсякъде само за любов си говорим. :)))
Човек ще каже, че не почва есента, а пролетта. ;)
цитирайЧовек ще каже, че не почва есента, а пролетта. ;)
2.
анонимен -
beer2love
27.09.2006 19:40
27.09.2006 19:40
много я надценяват пущината. любовта е отдавна сувенир, магнит за хладилник, пощенска картичка нещо такова.
цитирайТрябва едновременно да я принизим и извисим като кажем, че тя не нищо друго освен Аз или Живота.
Любов=Живот=Аз ... винаги можем да добавим и Бог в това уравнение, т.е. равенство:
Бог=Любов=Живот=Аз .... всичко това е Едно! :)
цитирайЛюбов=Живот=Аз ... винаги можем да добавим и Бог в това уравнение, т.е. равенство:
Бог=Любов=Живот=Аз .... всичко това е Едно! :)
4.
анонимен -
zamisliam se kade sam ....
27.09.2006 23:38
27.09.2006 23:38
dumite mi sa izlishni, kazala si vsichko, koeto mislia, ti=az...da jiveiat peperudite v stomaja koito ni provokirat poniakoga....)))
цитирай:)))))))
цитирайако успеем, значи...значи сме постигнали нещо абсолютно, почти нечовешко!
понякога е трудно да се отделиш от ежедневието и да оттдадеш цялото си внимание и същество на любовта, ...
а би било...мммм!отнесох се отново!!!!
цитирайпонякога е трудно да се отделиш от ежедневието и да оттдадеш цялото си внимание и същество на любовта, ...
а би било...мммм!отнесох се отново!!!!
високи цели, няма и да ги достигнем никога. Всичко е възможно :))))
цитирай.."и си казвам, че Аз съм Любов и не очаквам да намеря Любовта някъде другаде освен у себе си"
кофти работа, ако никъде другаде Я няма:(((
Не съм съгласна, че Голяма, Незабравима, БезсмъртнаЛюбов между двама души не съществува, и че всичко е само страст и хормони.
Има я - говоря първо от личен опит, после - и от косвен, защото познавам такива хора. Не всички, които посочвам като пример, са брачни или сексуални партньори. Любовта между хората се пренася през времето, защото е качество душевно, а не личностно:)
цитирайкофти работа, ако никъде другаде Я няма:(((
Не съм съгласна, че Голяма, Незабравима, БезсмъртнаЛюбов между двама души не съществува, и че всичко е само страст и хормони.
Има я - говоря първо от личен опит, после - и от косвен, защото познавам такива хора. Не всички, които посочвам като пример, са брачни или сексуални партньори. Любовта между хората се пренася през времето, защото е качество душевно, а не личностно:)
Този цитат трябва да се взима предвид в контекста на последното изречение: "Е, предлагам да експлоадитаме и да се чувстваме като мен, Вселената, ... пък тогава да видим ... :)))))))"
Аз, не съм личността Аз, а Аз ... Вселената.
Извинявам се ако звучи прекалено бомбастично или направо откачено ... но наистина съм ползвала идеите на Дийпак Чопра и някои древни индийски източници ... освен собствените си усещания. :))))
И всеки го има същия този Аз, Вселената, разбира се, т.е. Любовта е у всеки друг също. :))))
цитирайАз, не съм личността Аз, а Аз ... Вселената.
Извинявам се ако звучи прекалено бомбастично или направо откачено ... но наистина съм ползвала идеите на Дийпак Чопра и някои древни индийски източници ... освен собствените си усещания. :))))
И всеки го има същия този Аз, Вселената, разбира се, т.е. Любовта е у всеки друг също. :))))
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 39186