Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.09.2006 09:33 - Щастие :)
Автор: sunflower Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1995 Коментари: 14 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Мисля си днес за щастието. Какво и колко му трябва на човек, за да е щастлив? Както казва единия от любимите ми автори напоследък – думата щастие прекалено често се разбира като реакция на удоволствие. Е, да, ама не. Ако в този момент изпитвам удоволствие от изяждането на един шоколад и се опитам да удължа това удоволствие до един ден ... нали се сещате кво ще стане ако цял ден ям шоколади, същото важи и за пиенето и за събирането с приятели дори – ако им гледам физиономиите цял ден, познай колко няма да са ми омръзнали накрая. Мъжете пък отдават огомно значение на секса, ама я да затворим някой няколко дни с някоя нимфоманка/или някакв секс-робот/, която да иска от него само секс, и секс, и секс ... ловя се на бас, че и на един скорпион ще му писне накрая. :) Я да опитаме с нещо по-сериозно и продължително – да речем съжителството с някой и децата. Що се отнася до съжителството .... като прехвърлям всички семейства, които познавам нали се сещате за колко от тях се сещам, че живеят осъзнато и щастливо заедно – много повече живеят с яки компромиси и мрънкане един към друг. Виж, децата, да, те са едно много по-продължително обещание за щастие .... от както се роди дъщеря ми, всяка сутрин в която виждам сънливата и усмивка е празник за мен. :)))) Но, дори и децата порастват и си намират много по-приятни занимания от това да са около нас ... и накрая отлитат ... когато средностатистически ти си на около 55 годишна възраст. Мислите ли си понякога за радостите и щастията на по-нататъшния си живот, живота в така наречената трета възраст. Аз мисля, защото съм се заклела, че и на тая възраст ще имам удоволствия ... имам си един списък от книги например, които усещам, че няма да мога да прочета скоро ... имам си набелязани и места, които искам да посетя, ама сега не мога и т.н. Та мисълта ми беше, че всички т.нар. удоволствия са временни. Е, възможно ли е постигането на такова състояние на щастие, което да не зависи от външни фактори и е толкова продължително, колкото е живота ни? ..... Ако има такова щастие, то може ли да е някъде другаде освен вътре в нас си, в нашата си нагласа и отношение към нещата наоколо? ...... Аз като си помисля какви са били причините за разочарованията и страданията ми в миналото винаги се сещам, че те са били от разминаване на очакванията ми с това, което се случва в действителност. Защото преди имах отвратителния навик да разигравам бъдещи ситуации във въображението си .... да, мисля, че очакванията ми и въображението ми бяха причина за нещастията. Сега не очаквам нищо, не си въобразявам нищо ... живея тук и сега .... и тук и сега съм щастлива ... защото просто живея .. .не очаквам, не планирам, дори не мисля, много, много ... съзнанието ми е чисто ...и свободно .... :)))))


Тагове:   щастие,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. anahata - Ако под щастие
09.09.2006 09:50
разбираме състоянието на задоволство поради удовлетворяване на физическите си потребности, сме на грешен път:)
Човек не може да е перманентно щастлив, дори не може да е перманентно хармонизиран и центриран, защото за мен това означава статичност.
Важното е, когато се отдалечаваме от центъра си, да съумяваме да балансираме двойките противоположности - колкото се отклоняваме в положителната посока, толкова и в отрицателната. Така ги разбирам аз нещата:))
цитирай
2. sunflower - Баланс? :)))
09.09.2006 09:54
Може би, да. И човека като цяло може и да не може да е перманентно балансиран, но все пак, няма ли някаква част ... някаква по-висша част у него, която да е винаги балансирана? Неговия център, може би? :)))
Е, разбира се, може би всичко зависо от това какво наричаме щастие, де ... :)))
цитирай
3. adjna - :) Да, има по-висша част :)
09.09.2006 11:23
тя не е само у човека, но първо е у него, за да е после във всичко наоколо :)
Но това, че съм открила себе си, не ми пречи все още да съм си човек ;P, с моите си човешки нужди..
Това не ми пречи да продължавам да искам.. още и още ;)))
Само че, вече не задължавам с очакванията си :)
цитирай
4. bambola - Колко мъдрост в събота сутрин, възхишавам ви се.
09.09.2006 12:41
ПО пътя към баланса, към осъшествияване на мечтите и илюзията, към любовта, по пътя към вътрешния мир се намират всички скрити тайни на щастието.
Алберт Камю каза , че има моменти когато за 5 минути намираш любовта на живота си и безизмерното щастие- за него това е един залез и едно бушуващо море.

Различни сме

цитирай
5. sunflower - Да .. различни сме ...
09.09.2006 12:43
... ама, все пак, имаме и общи неща :))))))
цитирай
6. adjna - Различни сме
09.09.2006 12:44
но има много неща, които ни обединяват..
Например - кой не иска да го гушнат ;)) за малко дори..
цитирай
7. sunflower - Аз искам ... :)))))
09.09.2006 12:50
.. и всички, които познавам май искат :))))
Ама какво правим с тези, дето в тоя момент и може би утре и в други ден, няма кой да ги гушка? :(
цитирай
8. bambola - хехе
09.09.2006 12:50
естесвено, но които ТИ искаш, не всеки който иска да те гушне. Естесвено че има много общи неща, това е магията на живота, разснихте ме окончателно...


цитирай
9. adjna - Да, естествено, че само един.. :)))
09.09.2006 12:55
Да, естествено..
Аз мога да гушна всички..
Да дам това, от което се нуждаят в момента..
Това ме зарежда.. Да направя някого щастлив.. дори и за малко пак.. защото аз не съм негова..
А аз, за да съм добре искам само един да ме гушка.. той ме зарежда най-много от всичко.. :))) Да си помълча в прегръдката му..
цитирай
10. noir - -= N =-
09.09.2006 18:04
Представяте ли си къв шок е за един мъж, нимфоманка да му каже - "искам да сме само приятели"..?
А колкото до децата - те са по интересни събеседници и се поддават на подкуп, тъй че ... ;)
цитирай
11. sunflower - Бреййййй, принцеее,
09.09.2006 18:24
ти ако се боиш повече да те поискат за приятел, отколкото да те скъсат ... от ...няколко дни .... ще ме учудиш много ... с възможностите си ...
а аз мислех, че си малък и девствен!!!! :))))))
цитирай
12. noir - -= N =-
09.09.2006 18:44
АЗ СЪМ малък и девствен ... :) Това, че жените са луди по мен, нищо не значи. Нека вият, нека страдат! :)
цитирай
13. autumnharmony - :)
09.09.2006 20:31
Сопред мен не трябва да се търси еуфорично изживяване във всеки един момент. Човек може да се чувства щастлив и без да му се случват невероятно хубави работи нон-стоп.

Въобще, хората сякаш имаме грешна представа за щастието и го приемаме за нещо, което трябва да постигнем и намерим един ден, а не като нещо, което просто можем да бъдем във всеки един момент...
цитирай
14. sunflower - Не мога ...
09.09.2006 21:05
... да не се съглася, Есенен :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5598522
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031