Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.08.2006 04:42 - Селянка
Автор: sunflower Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1504 Коментари: 5 Гласове:
0

Последна промяна: 15.08.2006 04:43


Някога, някои от съкурсниците ми в МЕИ-то определяха някоя колежка с полу-презрителното полу-съжалително нарицателно “селянка”. О, свещенна простота!!!! Нима знаеха те какво значи селянка? И двете ми баби са селянки, т.е. едната беше, а другата все още е. Първата, цял живот беше работила от сутрин до мрак по къщи и полета и ме гледа като малка с голяма любов и търпение ... нищо, че обичаше да си жабурка устата с ракийка, щото я боляли венците :))))), а втората, също цял живот от сутрин до мрак е работила по къщи и полета и 7 деца е родила и изгледала и 6 аборта е правила измежду това. Първата, не беше ходила в болница през живота си, а последните 5 години от него се грижеше непрестанно за полу-парализирания си мъж ... когато той почина не живя и 6 месеца и си отиде и тя ... нямаше за какво да остава май. В нощта, когато умряла в собственото си легло, казала на майка ми: “Отивам си у дома”. Майка ми и казвала: “Ама ти си си у дома, майко.”, но тя, “не, отивам си у дома” .... и си отишла. Втората ..от прегърбването, е на височината на 6 годишната ми дъщеря – тя и вика “малката баба”. Все още шета по цял ден из къщи и се грижи за едното от децата си, на около 53-4 г, дето остана без ръка, а може би и затова, без жена. Ето това са селянки. Жалко, че ставаме все повече и повече гражданките.



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. piccola - слънчево цвете,
15.08.2006 09:40
благодаря ти за тази история. благодаря, че напомни за истинското, скътаното, там на топло, в душите!:)
цитирай
2. velvet - Горчива истина.
15.08.2006 11:06
Много са тези хора. Интересно какво точно влагат в думата "селянка"? Това че съм в София не ми пречи да отговарям с името на родния град на въпроса "от къде си", именно защото и аз имам такава баба-герой, и съм страшно горда с нея. Защото "селянин" не въпрос на произход, а на манталитет :))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
3. teodorika - израз на комплекси
15.08.2006 11:53
Мисля,че хората, които така с пренебрежение говорят за някой друг по-скоро изразяват собствените си комплекси. Да не говорим, че за съжаление наистина думата селянин е придобила обидно значение. Това за мен е много нечестно спрямо всички хубави хора, които живеят на село. Аз така си мечтая някой ден да нямам никакви грижи и с мъжленцето да си имаме виличка на село и по цял ден да се рова безгрижно в градинката, да си садя цветенця, да поливам доматките, а вечер да седнем на по една шопска салата и домашна ракийка под асмата :))))))))))
Да ми каже някой тогава селянка, как ше му се изсмея в лицето! :))))
цитирай
4. gazza - с(_)(_)>
15.08.2006 19:01
Майната им! Не се кахъри!И аз съм живял пет години на село, и то по собствен избор. Искам и сега, само дато не знам как ще се изхранвам и оцелявам.
цитирай
5. ceetah - "Мариана Христова от Плевен искаше да ме бие и смяташе, че "госпожо" е обидна дума. "
13.09.2006 15:14
Ако някой мисли думата"селянин" за обидна, тогава думи като "гражданин", "работник" и пр. би трябвало също да са обидни. По този повод още преди половин век има тълкование на Върховният Съд (на тогавашната НРБ).
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5614594
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930