Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.08.2008 06:38 - допълване
Автор: sunflower Категория: Хоби   
Прочетен: 3163 Коментари: 15 Гласове:
0

Последна промяна: 26.08.2008 06:40


***

Каквото и да дадеш

или просто да изпуснеш

в празнотата

все нахалост е.

Тя е хищно цвете,

ненаситно

и невидимо.

 

Каквото и да добавиш

или да нарисуваш с пръсти

в пълнотата,

за още има място

и засиява в хилядоцветна

дива красота –

красотата на

до-пълването.

 

Това беше нещо, което ми хрумна днес.

Ето нещо, което прочетох вчера:

Защо според теб не може да се издържи дълго в прекрасното и необяснимо състояние на влюбеност?

Може би защото е като продължителен оргазъм, в който егото ти е в командировка, която – жалко – в един момент свършва. И пак си със себе си – като с добре позната, скучна, но уютна съпруга. Може би любовта започва, когато егото окончателно се пенсионира (с всички глупаво заслужени награди).

Къде отива любовта, когато тя свърши?

При други хора, които за по-незнаещи и затова по-заслужили.”

Из Анжела Минкова пита Анжела Минкова в списание „Жената днес”, август, 2008.

И нещо, което витае във въздуха тези дни:

 

*

Бог казва: „Не мислиш ли, че Моето небе

е величествено и красиво?

Защо не му обръщаш повече внимание?

Не се задоволявай с бегъл поглед.

Гледай отново и отново.

След това ми кажи дали то има

поне един-единствен недостатък."

 

*

Сърцето е бременно с Бог и пророците са акушерки

 

*

Престани да клечиш в тази солена локва на „егото" .

(малкото „себе").

Купи си едно голямо „Себе",

което се лее като река с чиста вода.

 

*

Интуицията е един чужд език за егото.

 

*

Хей, господин Ученият!

По какъв начин това, което знаеш,

ще ти помогне да разбереш всичко във вселената,

ако не знаеш нищо за себе си?

 

*

Ангелите не могат да живеят на земята.

Животните не могат да живеят в небесата.

Ти имаш тяло на животно

и душа на ангел.

Можеш да ходиш по земята

и освен това да се рееш в небесата.

 

*

Помогни ми, докторе!

Отново умирам.

Възлюбени! Аз бълнувам и съм обезумял.

Всяка връзка в Твоята верига-време

е уникална и на много нива -

така аз изстрадвам нов вид лудост всеки миг.

 

*

Аз постоянно вехнех и линеех -

докато не научих тайните на вечния живот

посредством умиране на егото.     

 

*

Онези, чиито сърца горят,

не се захласват по аромат и цвят.

Те виждат самата Красота -

навсякъде, във всеки миг.

Те пробиват черупката на мнението

и вкусват ядката на непосредственото преживяване.

Те разкъсват (завесата) на мислите

и откриват съзнателността.

Те прекосяват океана,

отивайки към източника на Знанието.

 

*

Блаженството на дълбокия сън е безплатен образец

на съзнателността, на която се наслаждават Знаещите -

дори когато извършват свеите светски задължения,

Бог ги притегля към Себе Си

и те не се тревожат за каквото и да е.

Без каквото и да е съзнателно желание от тяхна страна,

те откликват на Бог, подобно на ехо.

 

*

Този свят е една мисъл във Вселенския Ум.

Съзнание, изпразнено от впечатления,

незабавно бива въвеждано в предверието на входа

и получава аудиенция при Бог.

 

*

Когато накрая си дойдем у дома

не ще спираме да се смеем над това

какви глупаци сме били.

 

*

Рецитирах любовни поеми на моята Възлюбена, изпълнен с копнеж и желание да бъда с нея.

Тя ме прекъсна: „Не мислиш ли,

че да се четат сега тези поеми

е прахосване на скъпоценното ни време,

когато сме заедно.

Аз седя тук, до теб.

Прави любов с мен - не говори за любовта."

 
Маулана Джапал ал-Дин Руми

 

 



Тагове:   допълване,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - здрасти
26.08.2008 08:37
цитирай
2. sunflower - Здрасти!
26.08.2008 08:55
You are back!

Не съм в час с клюките в блога, но видях, че беше безмилостно изтрит. Трябва да ти кажа само, че много уважавам ината :))))

Как си иначе? :)
цитирай
3. анонимен - Ами какво да ти кажа.
26.08.2008 09:07
Бях на моренце известно време и като се връщам целият блог писнал от някакви анонимни. Естествено решиха, че анонимните съм аз и ме забърсаха без да им мигне окото. То е ясно, че не мога да напусна блога току-така, та нали ще умрете от скука.
Иначе съм добре. Имах разстройство няколко дни (тоя гадният летен грип), ама вече съм ок.
цитирай
4. sunflower - аз пък трия безмилостно анонимните
26.08.2008 09:23
и не ми дреме на пуловера изобщо :)
... и инатливо продължавам да пиша, де :)

надявам се, че моренцето е било хубаво и се радвам, че си тук и си добре. лятото блога е голяма скука понякога :)))
цитирай
5. анонимен - сънфлауър,
26.08.2008 09:49
защо в третият стих от долу на горе има две букви оцветени в зелено?
цитирай
6. sunflower - ще ми се да отговоря
26.08.2008 10:10
с мръснишки евфемизъм за израза "не знам", ама ще се опитам да съм културна поне в блога днес.

просто копи-пейст от spiralata.net на откъси от книгата, която поднасям тези седмици в чантата си и се опитвам да чета - "Океанът Руми". Не знам кой я е сканирал и ... озеленил, та да питаме него :)
цитирай
7. анонимен - от Пролетта
26.08.2008 13:42
Не разбирам какво против анонимните имате. Такива като мен влизат чат пат, четат избрани от тях постинги и си казват мнението. Едва ли ще ми стигне време и талант, а може би и желание да имам свой блог, за да се регистрирам, а и какво като си напиша някакво неизвестно на никой име.
Та да си кажа нещо за любовта, тя не умира, просто отива от един обект на друг обект, а ние просто трябва да я следваме за да попаднем на подходящия човек. Трудно се разпознава, но сърцето никога не лъже, защото интуицията му е приятелка.
цитирай
8. sunflower - @Пролет
26.08.2008 14:28
ти не си анонимна - ти си Пролет :)))

говорехме за едни други анонимни тролове, които пускат по блоговете особено заядливи или подигравателни коментари с ... неизвестна за мен цел. някои може да им се връзват и да им става неприятно, но не на мене тия. то човек винаги може да си махне коментарите от анонимни потребители, но аз не искам да го правя заради теб и още един анонимен и затова просто трия тези дето са заядливи :)
цитирай
9. melsun - :)
26.08.2008 15:40
Много истини в тези думи...
Де да може всички да ги разберат...

цитирай
10. анонимен - от Пролетта
26.08.2008 16:19
Благодаря ти за доверието, забравих да спомена, че твоето стихче много ми харесва, не само в художествено, но като философско съждение.
Има хора, които са празни и каквото и да им наливаш в главите то пропада, като в бездна, до като когато срещнеш съдържателен човек, семето което засяваш в него покълва и дава плодове, такъв човек те прави щастлив и те допълва с присъствието си, създава пълнота в общуването си.
цитирай
11. sunflower - и на мен ми се стори, че видях една истина, melsum! :)
26.08.2008 21:04
@Пролет, точно това имах предвид! :)
цитирай
12. анонимен - ...
26.08.2008 22:16
...hm...svarshih...otkrivaneto e na 28 08 2008...
chuvstvai se prisastvashta...
цитирай
13. sunflower - ...
26.08.2008 22:37
дали направо да не дойда на откриването? :)
в колко часа е? :)))
цитирай
14. melsun - Хм...
26.08.2008 23:02
само една истина? Сега като се загледах точно една ми се изпречи пред погледа...Защо пък точно тя? :)
цитирай
15. sunflower - ха ... "една" ли съм казала ...
27.08.2008 08:04
а може би в абсолютен аспект има само една голяма истина, а не безброй малки ....ама по-добре да не включвам на философстване наранина.

ти за коя една говориш? :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5614387
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930